معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۸/۲۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۱۶

اخبار اقتصادی غنا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی غنا در هفته سوم آبان ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

انتخاب مرکز توسعه سرمایه‌گذاری غنا به‌عنوان برترین مرکز در آفریقا برای سومین سال متوالی

مرکز توسعه سرمایه‌گذاری غنا برای سومین سال متوالی از سوی مجله Capital Finance International به‌عنوان برترین مرکز جذب و توسعه سرمایه‌گذاری در آفریقا انتخاب شد.گفتنی است در سال‌های اخیر این مرکز توانسته سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف غنا را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

افزایش بی‌سابقه ذخایر ارزهای خارجی نزد بانک مرکزی غنا

بنا بر اعلام معاون بانک مرکزی غنا، میزان ذخایر ارزهای خارجی این کشور در پایان ماه آگوست 2021 به عدد بی‌سابقه 11.4 میلیارد دلار رسیده است.بنا بر اعلام روزنامه غنا تایمز، وی عنوان داشته است که این مبلغ برای واردات کالا به مدت 5 ماه برای غنا کافی است.

افتتاح دفتر کشوری سازمان تجاری خارجی ژاپن (JETRO) در غنا

آقای آکوفو آدو، رئیس‌جمهوری غنا هفته جاری رسماً دفتر کشوری سازمان تجارت خارجی ژاپن (JETRO) را در غنا تأسیس نمود. این سازمان که زیرمجموعه وزارت اقتصاد، تجارت خارجی و سرمایه‌گذاری ژاپن است مسئولیت توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری مشترک میان ژاپن و سایر کشورها را بر عهده دارد.آقای آکوفو آدو این اقدام ژاپن را گامی مهم و ارزشمند در مسیر تحقق روابط و مناسبات اقتصادی غنا و ژاپن خواند.

عدم تصمیم غنا برای بهره‌مندی از برنامه‌های حمایتی صندوق بین‌المللی پول برای پرداخت دیون خود

آقای اوفوری آتا، وزیر دارایی غنا، در مصاحبه با خبرگزاری غنایی JOY BUSINESS عنوان داشت این کشور به‌هیچ‌عنوان قصد بازگشت به برنامه‌های حمایتی صندوق بین‌المللی پول و بهره‌مندی از آنها برای پرداخت دیون خود را ندارد.

در سال‌های 2020 و 2021 اکثر کشورهای آفریقایی با موضوع افزایش بدهی به دلیل شیوع پاندمی‌کرونا روبرو شده‌اند و در حال حاضر بدهی دولت غنا حدود 55 میلیارد دلار است. آقای وزیر عنوان داشته است یکی از برنامه‌های دولت غنا برای پرداخت دیون فروش اوراق قرضه EuroBond در سال 2022 است.گفتنی است غنا در سال 2019 رسماً از برنامه تسهیلات اعتباری صندوق بین‌المللی پول خارج شد.

 

 

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما