معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۸/۰۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۸۲

اخبار اقتصادی الجزایر

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی الجزایر در هفته اول آبان ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

 دعوت از مردم برای تزریق واکسن کرونا

وزیر بهداشت الجزایر با اعلام اینکه تا کنون 11 میلیون نفر از جمعیت این کشور یک یا دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده اند از مردم خواست تا برای تزریق واکسن به مراکز بهداشتی حضور یابند. وی گفت هم اکنون 13 میلیون دوز واکسن ذخیره در کشور وجود دارد. وی افزود برای تزریق دوز سوم به اختیار مردم است و هر فردی پس از 6 ماه از زمان تزریق دوز دوم می‌تواند اقدام کند. کارشناسان حوزه بهداشت معتقدند با توجه به واکسیناسیون کمتر از 25 درصد جمعیت همچنان خطر و تهدید وقوع موج چهارم کرونا در کشور وجود دارد.

 پذیرفته شدن الجزایر به عنوان سهامدار بانک اروپایی بازسازی و توسعه

با تکمیل فرایندهای لازم، کشور الجزایر در ماه اکتبر به عنوان 73مین سهامدار بانک اروپایی بازسازی و توسعه پذیرفته شد. این بانک طی اطلاعیه ای با اعلام این خبر افزود: مشاق کار مشترک و گفتگو درباره مراحل بعدی همکاری با الجزایر هستیم. در این بیانیه آمده است که الجزایر درخواست عضویت خود را در ماه مارس 2020 ارائه کرد و پس از آن شورای حکام بانک به این درخواست رای مثبت دادند. بانک اروپایی بازسازی و توسعه تا کنون حدود 15 میلیارد یورو در 305 پروژه در منطقه جنوب و شرق مدیترانه سرمایه گذاری کرده است.

همکاری الجزایر و چین در ساخت کشتی مسافربری

طی مراسمی‌با حضور ایمن بن عبدالرحمن نخست وزیر الجزایر از یک کشتی مسافربری جدید الجزایر که  توسط شرکت های چینی ساخته شده رونمایی شد. این کشتی که اخیرا وارد بندر الجزیره شده  قرار است بین فرانسه و الجزایر به انتقال مسافر بپردازد.  کشتی فوق ظرفیت انتقال 1800 مسافر و 600 خودرو سواری را دارد و دارای 500 کابین برای مسافرین و یکصد کابین برای خدمه است. این کشتی نخستین همکاری الجزایر و چین در این زمینه محسوب می‌شود.

 صادرات گاز الجزایر به اسپانیا

محمد عرقاب وزیر انرژی الجزایر تاکید کرد تمامی‌گاز ارسالی به اسپانیا از طریق خط لوله مد گاز منتقل خواهد شد. وی در ملاقات با معاون رئیس جمهور و وزیر انتقال اکولوژیک اسپانیا که به الجزیره سفر کرده اعلام کرد الجزایر تعهدات خود به اسپانیا را در خصوص تامین گاز طبیعی اجرا خواهد کرد و حاضر به مذاکره برای صادرات گاز بیشتر به این کشور است. وی در عین حال تاکید کرد که تمامی صادرات گاز از طریق زیرساختهای الجزایر و خط لوله مد گاز صورت خواهد گرفت.

امضا یادداشت تفاهمی‌بین تانزانیا و الجزایردر زمینه تولید، انتقال و توزیع برق

طی سفر وزیر انرژی تانزانیا به الجزایر، یادداشت تفاهمی‌بین دو کشور در زمینه تولید، انتقال و توزیع برق امضا شد.در مراسم امضای توافقنامه مذکور محمد عرقاب وزیر انرژی الجزایر  اعلام داشت این یادداشت تفاهم اولین گام برای همکاری فنی در این حوزه به ویژه در زمینه آموزش نیروهای تانزانیایی است.

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما