معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۶/۲۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۹۰

تلاش دولت اسپانیا برای قانونی کردن خدمات رمزارزها

بر اساس اعلام بانک مرکزی اسپانیا ارائه دهندگان خدمات ارز دیجیتال به زودی می توانند فعالیت خود را با ثبت در سامانه طراحی شده ، قانونی نمایند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی اسپانیا، مراحل قانونی، دستورالعمل ها و فرم های لازم برای درخواست ثبت در رجیستری جدید ارائه دهندگان خدمات رمزارزها به عمل آمده است و طی ماههای سپتامبر و اکتبر سال جاری در پایگاه اینترنتی این بانک منتشر خواهد شد. به این ترتیب ارائه کنندگان خدمات مربوط به مبادلات ارز مجازی و نگهداری سپرده‌های الکترونیکی در چارچوب قانون شماره 10/2010 مصوب 28 آوریل درباره جلوگیری از پولشویی و سرمایه گذاری تروریسم به ثبت می رسند.

         بدین ترتیب، ارائه دهندگان خدمات ارزهای رمزنگاری شده می‌توانند از زمان فعال شدن سامانه ثبت نام تا 29 ژانویه 2022 ثبت نام مورد نظر را انجام دهند. انجام این ثبت نام مشروط بر آن است که ارائه دهندگان این خدمات از لوازم و ابزارهای لازم برای پیشگیری از پولشویی و سرمایه گذاری با اهداف تروریسم برخوردار بوده و همچنین شرایط مربوط به تجارت حرفه ای را داشته باشند. بانک مرکزی اسپانیا مسئول نظارت بر اجرای این الزامات است. قانون مصوب دولت، در این رابطه برخی از مفاد قوانین اروپایی را وارد مقررات اسپانیا نموده است. بر اساس قوانین اسپانیا، پیشگیری از پولشویی، نظارت بر عاملین جدید مانند ارائه دهندگان خدمات رمز ارزها بر عهده بانک مرکزی اسپانیا می‌باشد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما