معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۶/۱۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۸۳

اخبار اقتصادی امارات متحده عربی

گزیده اخبار اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌های امارات متحده عربی در هفته اول شهریور ماه 1400 به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

- ورود 5 هزار کشتی چوبی به بنادر دبی در نیمه نخست سال جاری (2021) در چارچوب جایگاه جهانی دبی بعنوان مرکزی برای داد و ستد بین المللی.

- برنامه ریزی طرح کار مشترک بین وزارت اقتصاد و ادارات و سازمان‌های گردشگری محلی از سوی شورای گردشگری امارات برای افزایش شمار گردشگران بین المللی به کشور و گشایش بازارهای گردشگری جدید برای جذب گردشگر از طریق کارزارهای تبلیغاتی گسترده.

- سفیر امارات در چین ضمن تاکید بر روابط تاریخی و ویژه اماراتی- چینی گفت: امارات امروزه 28 درصد از کل داد و ستد غیر نفتی بین چین و کشورهای عربی را به خود اختصاص داده که ارزش آن بیش از 50 میلیارد دلار است. بیش از 6 هزار شرکت چینی در امارات فعالیت دارند. امارات در بیش از 650 پروژه سرمایه گذاری در چین مشارکت دارد.

- سفر هیات رسمی و تجاری امارات به ریاست عبدالله بن طوق المری وزیر اقتصاد به ازبکستان از 24 تا 26 آگوست با هدف گفتگو پیرامون راه‌های توسعه روابط اقتصادی و افزایش سطح تبادل تجاری و جریان سرمایه گذاری. ارزش داد و ستد بین دو کشور امارات و ازبکستان طی ده سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و از 173 میلیون دلار در سال 2011 به 400 میلیون دلار در سال 2020 افزایش یافته است.

- افزایش شمار کلی شعب شرکت های خارجی مشغول به فعالیت در امارات به 2 هزار و 577 شعبه با رشد 52 درصدی طی ده سال گذشته. 

- بر اساس گزارش صادره از وزارت خارجه امارات، ارزش کمک های خارجی ارائه شده از سوی امارات بین سال های 2010 تا 2021 حدود 206 میلیارد و 34 میلیون درهم معادل 56 میلیارد و 140 میلیون دلار است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما