معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی قزاقستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی قزاقستان در هفته اول فروردین ماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

آخرین وضعیت ثبت شرکت های خارجی در نیمسال نخست سال جاری در ترکیه

تعداد شرکت های تجاری با سرمایه خارجی به ثبت رسیده در 6 ماه نخست سال جاری میلادی در ترکیه به 9828 شرکت با سرمایه کل 5.4 میلیارد لیر ترک رسید.

اخبار اقتصادی ازبکستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ازبکستان در نیمه دوم فروردین 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی ازبکستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ازبکستان در نیمه دوم دی ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی امارات متحده عربی

گزیده اخبار اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌های امارات متحده عربی در هفته اول شهریور ماه 1400 به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

ممنوعیت ورودمجدد نخبگان و سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی به ژاپن

دولت ژاپن بازگشت نخبگان و سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی به شرکت ها و مراکز تحقیقاتی این کشور را ممنوع اعلام کرد.ممنوعیت بازگشت نخبگان به شرکت ها و مراکز تحقیقاتی ژاپنی و همچنین  سرمایه گزاران  و کار آفرینان خارجی که سرمایه و وقت و انرژی خویش را سالها در ژاپن گذرانده اند ، این افراد را با مشکلات عدیده و مسائل حقوقی مواجه نموده که علی رغم امتیازانی که از لحاظ ویزا و امکانات بانکی برای آنها  قائل شده اند ، قابل توجه است . این افراد در شرایط کنونی تصمیم به رفتن  از ژاپن گرفته اند زیرا حس شهروند درجه دومی‌ به آنها دست داده است .در این مقاله ضمن بررسی موضوع فوق ، تبعات آن برای دولت ژاپن مورد اشاره  قرار می گیرد .