معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۵/۰۲- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۵۳۱

اخبار اقتصادی امارات متحده عربی

گزیده اخبار اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌های امارات متحده عربی در نیمه دوم تیر ماه 1400 به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

- طبق گزارش "چشم انداز بانک های اسلامی و مدیریت ثروت ها" در سال 2021، سه بانک اسلامی در کشور امارات جزو 10 بانک بزرگ اسلامی در جهان طی سال 2020 شناخته شدند. این سه بانک عبارتند از بانک اسلامی دبی، بانک اسلامی ابوظبی و بانک اسلامی‌شارجه.

- 38% از حجم کل تجارت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با جهان در سال 2020 به مبلغ 814 میلیارد دلار سهم امارات بوده است. امارات همچنین 31% از حجم کل تجارت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با یکدیگر در همان سال به مبلغ 45 میلیارد دلار را به خود اختصاص داد.

- خبرگزاری جهانی بلومبرگ اعلام کرد امارات در میان کشورهای جهان ، بیشترین میزان واکسیناسیون را انجام داده است. امارات با پیشی گرفتن از کشور سیشیل بیش از 15.5 میلیون دوز واکسن به 72.1 درصد از جمعیت کشور تزریق کرده است.

- طبق پیش بینی بانک مرکزی امارات در گزارش ثبات مالی سالانه، تولید ناخالص داخلی حقیقی امارات در سال 2021 ، 2.4% رشد می‌کند. این در حالی است که در سال 2022 اقتصاد با رشد 3.8% درصدی رونق پیدا خواهد کرد.

- اجلاس جهانی صـنعت و تـولـید اعـلام کـرد بـه مـنظور بررسی آینده بخش صنعت و فن آوری، مهمتـرین رویـکردها و چـالش های پیش روی این دو بخش  بویژه با افزایش فن آوری دیجیتالی و بهره برداری از فن آوری انقلاب صنعتی چهارم، چهارمین دوره اجلاس مذکور با حضور  نخبگان بخش صنعت و فن آوری جهانی در کشور امارات برگزار خواهد شد.

- ولیعهد دبی و رئیس شورای اجرایی تاکید کرد امروزه دبی علی رغم ادامه چالش های کنونی و تبعات منفی اقتصادی آن، در بخش گردشگری جهانی پیشرو است. موفقیت بخش گردشگری دبی، توانست پایه‌ها و امکانات پیشرفته آن را مستحکم کند. ولیعهد دبی به مناسبت گذشت یکسال از تصمیم از سرگیری مجدد پروازهای هوایی دبی و استقبال از مسافرین بین المللی در 7 جولای 2020 این اظهارات را بیان کرد. سازمان گردشگری و بازاریابی تجاری دبی نیز اعلام کرد از ماه جولای 2020 تا ماه می 2021 امارت دبی میزبان بیش از 3 میلـیون و 700 میـلیون گردشگر بین المللی بوده است.

- تجارت غذا در کشور امارات بالاترین نرخ رشد خود را در سال 2020 میلادی به ثبت رساند. در این گزارش که توسط شورای امنیت غذائی اعلام شده است ، در سال 2020 میلادی واردات غذا به ارزش 22.8% و صادرات آن به ارزش 49.7% و صادرات مجدد به ارزش 12.7% نسبت به سال گذشته 2019 میلادی ، رشد داشته است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما