معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۴/۱۳- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۷۲

اخبار اقتصادی امارات متحده عربی (نیمه اول تیر )

اهم اخبار اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌های امارات متحده عربی در نیمه اول تیر ماه 1400 به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

- امارات یکی از بزرگترین مقصدهای صادرات اوگاندا می‌باشد. ارزش صادرات اوگاندا به این کشور در سال 2020 معادل 1 میلیارد و 800 میلیون دلار است.

- مجله اکونومیست انگلیس در گزارشی پیرامون وضع کنونی اقتصاد امارات نوشت: تمامی‌شاخص های موجود در خصوص اقتصاد امارات تا پایان ژوئن نشان از بهبود می‌باشد و اقتصاد این کشور با سرعت پایدار در حال توسعه است. پاسخ گویی سریع و فعال از سمت امارات در برابر پیامدهای کرونا، حمایتی قوی و موثر برای اقتصاد این کشور بشمار می رود. موضوعی که تاثیر بسزایی در بازگشت فعالیت بخش اقتصاد غیر نفتی کشور داشته است.

- مجموعه هواپیمایی امارات از ثبت نخستین ضرر مالی پس از  30 سال ناشی از کاهش درآمدها در نتیجه شیوع کرونا در سال مالی 2020-2021 خبر داد. 

- صندوق بین المللی پول تاکید کرد امارات بین گروه بازارهای در حال ظهور جزو کشورهایی است که سریعترین بهبود از پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا را دارد. سرعت بهبود اقتصاد این کشور ناشی از عواملی از جمله توانایی مهار ویروس، واکسیناسیون بیشترین شمار ممکن از ساکنین، ذخایر مالی کشور می‌باشد. تامین حمایت مالی از نهادهای اقتصادی مختلف در کشور برای عبور از این مانع با موفقیت و دستیابی آسان کشور به بازارهای جهانی نیز از دیگر عوامل موفقیت امارات در این زمینه می‌باشد.

- بر اساس گزارش سالانه موسسه عربی «ضمان» برای تضمین سرمایه گذاری و اعتبار صادراتی، امارات با جذب 19 میلیارد و 900 میلیون دلار سرمایه خارجی مستقیم در سال 2020 موفق شد جایگاه نخست را بین کشورهای عربی در جذب سرمایه‌های خارجی در آن سال را به خود اختصاص دهد.

- شورای اجرایی امارت عجمان از مالکیت 100 درصد شرکت ها و فعالیت های اقتصادی برای افراد خارجی بجز فعالیت های اقتصادی در بخش های راهبردی خبر داد.

- بنادر جهانی دبی بدنبال تقویت روابط تجاری بین امارات و چین است. چین جزو بزرگترین شرکای تجاری امارات بشمار می رود. ارزش داد و ستد غیر نفتی بین دو کشور در سال 2019 بیش از 49 میلیارد دلار می‌باشد.

 - بهارات باتیا رئیس اجرایی شرکت کوناریس دومین تولید کننده بزرگ آهن، از برنامه ریزی برای سرمایه گذاری جدید در بازار امارات بین 200 تا 250 میلیارد درهم تا نیمه دوم سال آینده خبر داد که ارزش کلی سرمایه گذاری این شرکت را به 1 میلیارد و 500 میلیون درهم افزایش می دهد. این مبلغ برای حمایت از توانایی تولیدات کنونی و با هدف افزایش صادرات طی مراحل پیش رو می‌باشد.

- امارت ابوظبی مبلغ 22 میلیارد درهم برای سرمایه گذاری در بخش صنعت فرهنگی و نوآوری طی 5 سال آینده در نظر گرفت. هدف از این سرمایه گذاری سرعت بخشیدن به این صنعت می‌باشد.

- بانک جهانی رشد اقتصاد امارات در سال 2021 را معادل 1.2 درصد و در سال 2022 معادل 2.5 درصد پیش بینی کرد.

- شرکت آمریکایی پژوهش و مشاوره AIRINC : ابوظبی و دبی جزو جذابترین شهرها در جهان جای دارند. دبی در این زمینه رتبه نخست خاورمیانه و سی ام جهانی و ابوظبی نیز دوم خاورمیانه و سی و هشت جهانی را از بین 150 کشور جهان به خود اختصاص داده اند.

- ارزش سرمایه گذاری مستقیم ژاپن در امارات تا پایان سال 2020 حدود 4 میلیارد و 10 میلیون دلار است و از سال 2015 تا 2020 رشد 22.6 درصدی را ثبت کرده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما