معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۴/۰۹- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۴۴۲

اخبار اقتصادی یونان (هفته اول تیر)

برخی از مهم ترین اخبار اقتصادی یونان در هفته اول تیر 1400 که در رسانه‌های این کشور منتشر شده است به شرح زیر ارائه می‌گردد:

ابراز خوشبینی مقامات یونانی درباره وضعیت گردشگری یونان

وزیر گردشگری یونان طی سخنانی پیام های دریافتی در مورد فصل گردشگری سال جاری را دلگرم کننده دانست. آقای تئوخاریس با اشاره به قرار داشتن یونان در فهرست نارنجی کرونایی بریتانیا، که مجوز سفر گردشگران انگلیسی به یونان محسوب می‌شود، اظهار داشت هفته گذشته بیش از 9 هزار گردشگر بریتانیایی وارد یونان شدند که با توجه به محدودیت ها و قرنطینه اجباری آنها پس از بازگشت به بریتانیا رقم رضایتبخشی است، که به عنوان نشانه تمایل گردشگران این کشور برای مسافرت به یونان ارزیابی می‌شود.

پس از گردشگران آلمانی، گردشگران انگلیسی بیشترین تعداد گردشگران ورودی به یونان را تشکیل می دهند. نخست وزیر یونان نیز طی سخنانی در مجمع عمومی انجمن شرکت های گردشگری یونان خوشبینی خود نسبت به تحقق هدف کسب 50 درصد درآمد گردشگری سال 2019 در سال جاری را ابراز نمود. نخست وزیر از کارکنان بخش گردشگری یونان خواست تا به برنامه واکسیناسیون بپیوندند تا شیوع سویه دلتای ویروس کرونا با کمترین هزینه مدیریت شود.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت یونان، تعداد مبتلایان از آغاز شیوع ویروس کرونا به 419455 نفر رسیده است. تعداد قربانیان 12595 نفر  اعلام شده است. 271 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند. طی 24 ساعت اخیر 520 مبتلای جدید شناسایی شده و 14 نفر جان باختند. تا کنون 7722093 دوز در یونان تزریق شده است. 4604248 نفر دوز اول و 3321644 نفر دوز دوم را تزریق کردند.

بر اساس تصمیم دولت از روز پنجشنبه 24 ژوئن استفاده از ماسک در فضای باز، چنانچه ازدحام وجود نداشته باشد، غیر اجباری است. استفاده از ماسک در فضای بسته و در اماکن پر ازدحام همچنان اجباری است.

از روز دوشنبه 28 ژوئن نیز منع تردد شبانه لغو گردید. همچنین کارکنان بخش های دولتی و خصوصی که واکسیناسیون خود را تکمیل کرده و گواهی واکسیناسیون خود را دریافت نموده اند، موظف به انجام تست هفتگی خودآزمایی و ثبت آن در سامانه ویژه نیستند. دورکاری ادارات دولتی بطور کامل متوقف شده و تمامی‌کارکنان موظف به حضور فیزیکی در محل کار خود خواهند بود. بعلاوه حداکثر تعداد نفرات میز رستوران‌ها از 6 به 10 نفر افزایش می یابد. سقف تعداد شرکت کنندگان در مراسم ها به 300 نفر افزایش می یابد.    

رایزنی یونان و مصر برای گسترش مناسبات اقتصادی

نخست وزیر یونان روز دوشنبه 21 ژوئن 2021 طی سفری به مصر روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه میان دو کشور را مورد بررسی قرار داد. آقای میچوتاکیس طی سخنانی پیش از ملاقات با همتای مصری خود بر همکاری اقتصادی بین دو کشور، بویژه در بخش های گردشگری، انرژی، اتصال شبکه‌های برقی و همکاری چندجانبه در زمینه کشف و انتقال گاز طبیعی در شرق مدیترانه تاکید کرد.

در دیدار میچوتاکیس و مذبولی، تبدیل تدریجی یونان به کشور ترانزیت برای صادرات انرژی مصر، با بهره گیری از ترمینال ذخیره و فراوری گاز ال ان جی (FSRU) در جزایر رویثوسا و آلکساندروپلیس مورد بررسی قرار گرفت.طرفین همچنین توافق کردند کارآفرین‌های دو کشور را به همکاری در بخش های انرژی‌های تجدید پذیر، مخابرات، گردشگری، دریانوردی و حفاظت از محیط زیست تشویق نمایند.

نخست وزیر یونان روز دوشنبه 21 ژوئن با سفر به قاهره با عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور و مصطفی مدبولی نخست وزیر مصر دیدار و در مورد روابط دوجانبه، موضوعات امنیتی و تقویت همکاری در بخش های انرژی و اقتصادی بحث و تبادل نظر نمود.

این دیدار هفت ماه پس از دیدار سیسی از آتن انجام گرفت و در چارچوب تماس های طرفین به منظور تقویت روابط راهبردی دو کشور در تمامی سطوح قرار دارد. به نقل از منابع یونانی، آتن و قاهره در همکاری‌های منطقه ای منجمله همکاری سه جانبه با قبرس، مجمع گازی مدیترانه شرقی و مجمع دوستی مدیترانه در چارچوب حقوق بین المللی، حسن همجواری، ترویج صلح، ثبات و رفاه در منطقه مدیترانه حضور دارند.

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما