معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۴/۰۸- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۳۸

اخبار اقتصادی سنگال( هفته اول تیر )

برخی از مهمترین اخبار و تحولات مهم اقتصادی کشور سنگال، در هفته اول تیر 1400 که در رسانه‌های این کشور منتشر شده است به شرح زیر ارائه می‌گردد:

سنگال در آستانه تولید برق از طریق گاز مایع

Senego مورخ 17 ژوئن 2021

با رسیدن کشتی ذخیره گاز مایع سنگاپوری به سنگال در همکاری با شرکت خطوط دریایی ژاپنی mitsui osk و شرکت برق ترکیه‌ای به نام karpowership تولید برق از طریق گاز مایع شروع می‌گردد. ظرفیت این کشتی گازی 125 هزار مترمکعب هست.

این شرکت ترکیه‌ای هم‌اکنون در 8 کشور آفریقایی از ناوگان کشتی برق تولید می‌نماید. بر این اساس واحد شناور حامل گاز با تأمین گاز مایع به یک کشتی تولید برق ترکیه در ساحل سنگال 15 درصد از برق موردنیاز آن را پوشش می‌دهد. این اولین تولید برق از گاز مایع در آفریقا خواهد بود.

واحد شناور ترکیه از آگوست 2019 در آب‌های سنگال مشغول تولید برق هست. تولید برق از طریق گاز مایع بسیار سریع‌تر و ارزان‌تر نسبت به ساخت امکانات در زمین و با انعطاف‌پذیری عملیاتی بیشتر و اثرات زیست‌محیطی کمتر هست. این شرکت ترکیه‌ای بیش از نصف برق گامبیا، گینه بیسائو و سیرالئون را تأمین می‌نماید.

2 میلیارد 684 میلیون یورو بدهی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی و پولی غرب آفریقا به فرانسه

COM مورخ 17 ژوئن 2021

در پایان سال 2019 ساحل‌عاج به میزان 1 میلیارد و 279 میلیون یورو، سنگال 908 میلیون یورو، بورکینافاسو 202 میلیون یورو، مالی 167 میلیون یورو، نیجر 102 میلیون یورو، بنین 24 میلیون یورو و توگو 1 میلیون یورو به فرانسه بدهکار می‌باشند. پس از تصمیم کشورهای گروه بیست، مالی اولین کشوری است که از تعلیق پرداخت بدهی‌ها بهره‌مند گردید. در اواسط آوریل 2020 خزانه‌داری باشگاه پاریس و کشورهای نوظهور چین، هند، ترکیه، عربستان سعودی و آفریقای جنوبی پرداخت بدهی‌ها کشورهای‌های فقیر را تمدید نمودند.

افتتاح مرکز دیجیتال جمنیاجو- داکار

XALIMASN.COM مورخ 22 ژوئن 2021

با حضور مکی سال، رئیس‌جمهور سنگال مرکز داده دیجیتال جمنیاجو افتتاح و به‌صورت رسمی فعالیت خود را آغاز نمود. این مرکز امکان تعمیم سرعت اینترنت بالا در سراسر سنگال باصرفه اقتصادی در هزینه و نیازهای بخش اداری دولتی و بخش خصوصی برای بهره‌برداری از سیستم‌عامل‌ها و داده‌ها را تأمین می‌نماید.

این مرکز امکان ذخیره داده‌های دیجیتالی را فراهم می‌آورد. گفته می‌شود با راه‌اندازی این مرکز 15000 فرصت شغلی جدید ایجاد می‌گردد.

افتتاح بیمارستان بامبالی توسط سادیو مانه فوتبالیست معرف سنگالی

SENEGO.COM

سادیو مانه، مهاجم تیم لیورپول با حضور در روستای زادگاه خود در بامبالی بیمارستان این روستا را افتتاح نمود. این بیمارستان با تأمین مالی وی به میزان 530 هزار یورو ساخت شده است. ساخت این بیمارستان در سال 2019 شروع‌شده بود. این بیمارستان از سوی رادیو مانه به دولت سنگال اهداء شد.

نهادن سنگ بنای احداث ساختمان در ماتام شمال سنگال

OPERANEWS.COM مورخ 17 ژوئن 2021

رئیس‌جمهور سنگال در تور اقتصادی به شمال این کشور، سنگ بنای بیمارستان منطقه ماتام واقع در 520 کیلومتری شمال شرقی داکار را نهاد. توسعه ظرفیت‌های بهداشتی و بیمارستانی در سراسر کشور در دستور کار دولت قرار دارد. چندی پیش، مکی سال بیمارستان کفرین در مرکز و کدوگو در جنوب شرقی را افتتاح نموده بود. 

ساخت شهر جدید آکون خواننده مشهور آمریکایی-سنگالی در داکار

OPERANEWS.COM مورخ 18 ژوئن 2021

آکون، خواننده رپ مشهور آفریقایی- آمریکایی اهل سنت لویی سنگال به دنبال ساخت شهر جدید با نام اکون سیتی در داکار هست. برآورد سرمایه‌گذاری اتمام این پروژه 6 میلیارد دلار هست. ساخت این شهر جدید در چند مرحله صورت می‌پذیرد و ابتدا جاده‌ها، بیمارستان، مراکز خرید، کلانتری، تصفیه‌خانه زباله، مدرسه و نیروگاه تا سال 2023 ساخته می‌شود و سپس فضای سبز، مجموعه ورزشی و استادیوم بزرگ تا پایان سال 2029 تکمیل می‌گردد. وی معتقد است که افریقا با داشتن 1 میلیارد جمعیت و منابع طبیعی وافر می‌بایست در اقتصاد جهانی تولیدکننده باشد و پیشرفت نماید و توسط مردمشان کنترل و مدیریت گردد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما