معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۲/۲۸- ۰۷:۰۰ - مشاهده: ۲۶۳

اخبار مرتبط با کرونا در کره جنوبی (هفته منتهی به 24 اردیبهشت 1400)

علیرغم تداوم واکسیناسیون در کره جنوبی، همچنان روند ابتلا به ویروس کرونا ادامه دارد.

- همزمان با تداوم واکسیناسیون، موارد جدید مبتلایان به ویروس کرونا در کره جنوبی در روز جمعه 24 اردیبهشت 1400، به 747 مورد رسید. میانگین مبتلایان به ویروس کرونا در طول هفته اخیر، علی رغم همه تلاش ها و اقدامات مقامات بهداشتی کره جنوبی، حدود 600 نفر در روز گزارش شده که نشان دهنده عدم کاهش مبتلایان روزانه می‌باشد. همچنین، به دلیل عدم تأمین به موقع واکسن‌ها طی هفته اخیر، واکسیناسیون کرونا در کره جنوبی با پیشرفت کمی مواجه بود و همین امر موجب افزایش نگرانی‌ها پیرامون دستیابی به هدف دولت در ایجاد مصونیت جمعی در ماه نوامبر گردید.

- در آخرین تحول، 835 هزار دوز دیگر از واکسن آسترازانکا روز پنجشنبه 23 اردیبهشت 1400 وارد کره جنوبی شد که این واکسن‌ها قرار است برای 417 هزار و 500 نفر دیگر تزریق شوند.

- بر اساس اعلام مقامات بهداشتی کره جنوبی، تعداد کل افراد واکسینه شده تا لحظه تهیه این گزارش، به 3,719,983 نفر رسید. از این تعداد، 2,040,386 نفر واکسن آسترازانکا دریافت کرده اند و واکسن فایزر نیز به 1,679,597 نفر تزریق شده است.

- براساس اعلام آژانس پیشگیری و کنترل بیماری کره (KDCA)، آمار مبتلایان، این هفته به 4,336 مورد رسید. تعداد کل مبتلایان به کرونا تا لحظه تهیه این گزارش، به رقم 130,380 نفر رسیده است.

جدول آمار ویروس کرونا در این هفته به شرح زیر می‌باشد:

تاکنون حدود 7.2 درصد از جمعیت 52 میلیون نفری کره جنوبی، اقدام به تزریق واکسن کرونا نموده اند. همچنین 103 نفر بر اثر تزریق واکسن کرونا فوت شده اند و گفته می‌شود که این افراد، دارای بیماری‌های زمینه ای بوده و یا علت دقیق مرگ آنان هنوز مشخص نیست.

 - محدودیت ها و فاصله گذاری اجتماعی (سطح 2 برای سئول یعنی سومین سطح در سیستم پنج لایه تنظیم شده و سطح 1.5 برای سایر مناطق) تا هفته آینده ادامه دارد و مقامات بهداشتی کره جنوبی قرار است ضمن بررسی آمار مبتلایان و شرایط اقتصادی این کشور، طی روزهای آینده در این خصوص تصمیم گیری نمایند. 

- در کنار رشد ویروس جهش یافته در کره جنوبی، افزایش مبتلایان این روزها به دلیل آن است که مردم به طور فزاینده برای لذت بردن از هوای گرم و داشتن دورهمی‌های خانوادگی به خارج از شهرها رفته اند.

- مقامات بهداشتی کره جنوبی اعلام کردند که نسبت به احتمال ورود انواع ویروس جدید با قابلیت انتقال از انگلیس، هند، آفریقای جنوبی و برزیل که می‌تواند منجر به افزایش مجدد موارد ویروس در این کشور شود، همچنان هوشیار هستند.

- با توجه به تداوم همه گیری ویروس کرونا، کره جنوبی قصد دارد در صورت لزوم، تدابیری را برای ایجاد ثبات در بازار مالی اتخاذ کند، چرا که ممکن است تورم دور از انتظار، مردم این کشور را دچار مشکل نماید. لی ایوگ وون معاون اول وزیر دارایی کره جنوبی گفت: دولت، نظارت بر بازار را افزایش می دهد و آماده است تا در صورت لزوم، گام های به موقع برای ایجاد ثبات در بازار مالی را بردارد.

- نتایج یک نظرسنجی نشان داد، حدود 67 درصد مردم کره جنوبی معتقدند، استفاده از گذرنامه واکسیناسیون که ثابت می‌کند فردی به طور کامل علیه ویروس واکسینه شده است، به اقتصاد این کشور کمک می‌کند. بر این اساس، 36.4 درصد اظهار داشتند که با داشتن این گذرنامه، مایلند به خارج از کشور سفر کنند. 41.2 درصد از آنها اروپا را به عنوان مقصد مورد نظر خود اعلام کرده اند.

نظرسنجی مزبور همچنین نشان داد که 60.8 درصد مردم مصونیت جمعی را در سال آینده پیش بینی می‌کنند، در حالی که 29.3 درصد معتقدند که کره جنوبی بعد از سال 2023 به مصونیت جمعی می رسد. در عین حال، تنها 9.9 درصد پاسخ دادند که می‌توان بر اساس هدف دولت در ماه نوامبر به مصونیت جمعی در برابر کرونا دست یافت. اغلب شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعتقاد دارند مقامات بهداشتی کره جنوبی برای ایجاد ثبات در تزریق واکسن در میان مشکلات و محدودیت های جهانی پیرامون تهیه واکسن مورد نیاز، باید تلاش بیشتری کنند. در مورد واکسن‌های روسی و چینی کرونا نیز تنها 7.8 درصد اعلام کرده اند که واکسن اسپوتنیک وی روسیه را می‌پذیرند؛ در حالی که حدود 1.2 درصد نیز واکسن‌های چینی مانند سینوفارم و سینوواکس را تأیید کرده اند.

- در راستای بررسی دقیق ویروس های جهش یافته و مبتلایان ورودی از دیگر کشورها، این هفته، سومین هواپیمای حامل اتباع کره جنوبی از هند وارد سئول شد. این هواپیما 164 فعال تجاری کره را شامل شده و اغلب از کارگزاران شرکت سامسونگ بودند که به صورت فوق العاده توسط شرکت هواپیمایی آسیانا از دهلی نو وارد فرودگاه بین المللی اینچئون در غرب سئول شدند. قرار است سه پرواز دیگر تا پایان ماه جاری میلادی، اتباع کره ای را از هند به کره جنوبی منتقل نماید. تمام مسافران ورودی از هند باید 14 روز پس از ورود در قرنطینه باشند و از جمله اینکه آنها باید 7 روز در مراکز دولتی تحت قرنطینه بوده و سه بار آزمایش کرونا بدهند. مقامات دولتی کره جنوبی اعلام کردند که برنامه ای برای صدور ممنوعیت ورود کره ای‌ها و خارجی‌ها از هند به این کشور ندارند، زیرا چنین اقدامی ممکن است منجر به مشکلات دیپلماتیک شود.

- از روز جمعه 08 اسفند 1399 که واکسیناسیون گسترده کرونا در کره جنوبی آغاز شده است، تعداد 3,719,983 نفر واکسن کرونا را تزریق کرده اند. از این تعداد، 2,040,386 نفر آسترازانکا و 1,679,597 نفر نیز واکسن فایزر را دریافت کرده اند. همچنین تعداد 825,700 نفر هم دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

- تاکنون، حدود 20,673 مورد عوارض جانبی پس از تزریق واکسن گزارش شده که بیش از 96 درصد آنان دارای علائم خفیف مثل سردرد، تب و بدن درد بوده اند. میزان مرگ و میر ناشی از تزریق واکسن کرونا به 103 نفر رسیده است.

- مقامات بهداشتی اعلام کردند این هفته، واکسیانسیون حدود 8.95 میلیون نفر شامل: افراد بین 60 تا 74 سال آغاز خواهد شد. از 27 ماه مه (06 خرداد 1400)، افراد بین 65 تا 74 سال و سپس از تاریخ 07 ژوئن (17 خرداد 1400) افراد بین 60 تا 65 سال واکسن آسترازانکا را دریافت خواهند نمود.

- مقامات بهداشتی کره جنوبی اعلام کردند، افرادی که پس از تزریق واکسن‌های کرونا و حتی بدون اثبات وجود هرگونه رابطه با تزریق واکسن، در بیمارستان بستری شوند، حداکثر 10 میلیون وون (8970 دلار) به عنوان کمک هزینه، دریافت خواهند نمود. این در حالی است که دولت کره جنوبی تاکنون این هزینه‌ها را فقط در صورت اثبات ارتباط بین تزریق واکسن و عوارض جانبی آن تأمین می‌کرد.

- آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری کره (KDCA) اعلام کرد، از روز 17 مه (27 اردیبهشت)، افرادی که از عوارض جانبی پس از واکسیناسیون رنج می‌برند می‌توانند برای دریافت کمک هزینه مربوطه درخواست خود را ارائه نمایند. همچنین مقرر گردیده، یک کارگروه مستقل، ضمن بررسی کلیه پرونده‌های پزشکی، هزینه‌های درمانی کسانی که قبلا از برنامه کمک هزینه پزشکی حذف شده بودند را تأمین نماید. در عین حال، افرادی که دارای بیماری‌های زمینه ای بوده اند و پس از تزریق واکسن دچار مشکل گردیده و در بیمارستان بستری شده اند، از این مسأله مستثنی می‌باشند.

- در راستای تلاش برای تقویت طرح واکسیناسیون و رفع نگرانی‌های عمومی، مقامات بهداشتی کره جنوبی قول داده اند که از اثرات جانبی احتمالی تزریق واکسن‌ها، پشتیبانی کامل نمایند. بر این اساس، اگر شخصی به دلیل تزریق واکسن کرونا به شدت معلول شود یا فوت کند، حداکثر 430 میلیون وون (386 هزار دلار) به عنوان غرامت دریافت خواهد کرد.

- هیأت متخصصان بهداشتی و درمانی کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد که واکسن ویروس کرونا متعلق به شرکت دارویی مدرنا، بیش از 94 درصد میزان اثربخشی را کسب نموده و واجد شرایط استفاده در این کشور است. اعضای این هیأت همچنین اعلام کردند که عوارض خفیفی در برخی از گیرندگان این واکسن گزارش شده است که البته این علائم نیز طی یک یا دو روز از بین رفته اند. دولت کره جنوبی قراردادی را به منظور واردات واکسن مزبور برای 20 میلیون نفر که قرار است قبل از ژوئن وارد این کشور شود، امضا کرده است. واکسن مدرنا، پس از واکسن‌های آسترازانکا، فایزر و جانسون & جانسون، چهارمین نوع واکسنی است که مورد استفاده کره جنوبی قرار می‌گیرد. 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما