معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۲/۲۴- ۱۰:۱۰ - مشاهده: ۲۶۸

صادرات صنعت فناوری اطلاعات پاکستان

طبق گزارش موسسۀ مشاورۀ اقتصادی عارف حبیب لیمیتد پاکستان، صادرات صنعت فناوری اطلاعات این کشور در ماه مِی 2021 نسبت به مدت مشابه سال قبل، 58 درصد افزایش یافته و به رقم 213 میلیون دلار رسیده است.

میزان صادرات صنعت فناوری اطلاعات پاکستان در نه ماهۀ اول سال مالی 2021 به بیش از 1.5 (یک و نیم) میلیارد دلار رسیده و در نتیجه، سهم این صنعت از کل صادرات خدمات پاکستان به 44% افزایش یافته است. فعالان صنعت امیدوارند صادرات محصولات و خدمات مرتبط با فناوری اطلاعات تا پایان سال مالی 2021 به 2 میلیارد دلار برسد. با این عملکرد و افزایش بیش از 40 درصدی صادرات در سال‌های اخیر، صنعت فناوری اطلاعات توانسته خود را در بین پنج صنعت برتر پاکستان در زمینۀ صادرات قرار دهد.

در بین شرکت‌های پاکستانی فعال در صنعت فناوری اطلاعات، شرکت سیستمز لیمیتد به عنوان بزرگ‌ترین شرکت‌ این صنعت، توانست صادرات خود را در سال مالی 2020 به رقم خیره‌کنندۀ 10 میلیارد روپیه (معادل بیش از 65 میلیون دلار) افزایش دهد.

طبق گزارش این موسسه مشاوره‌ای، هدف پاکستان، افزایش صادرات صنعت فناوری اطلاعات به 5 میلیارد دلار تا پایان سال 2023 و 10 میلیارد دلار تا پایان سال 2030 می‌باشد که در صورت رسیدن به این هدف، این صنعت به بزرگ‌ترین صنعت صادراتی پاکستان تبدیل می‌شود.

طبق گزارش اتحادیه صادرکنندگان نرم‌افزار پاکستان، این کشور در حال حاضر به بیش از 120 کشور جهان، نرم‌افزار صادر می‌کند. همچنین مهندسان پاکستانی شاغل در شرکت‌های نرم‌افزار در کشورهای دیگر، بیش از 1 میلیارد دلار از درآمدشان را در طول سال 2020 به پاکستان منتقل کرده‌اند که نسبت به رقم 812 میلیون دلاری سال 2019، بیش از 23% رشد نشان می‌دهد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما