معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۰۱/۲۴- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۴۶

بازگشایی بخش گردشگری یونان از 24 اردیبهشت

وزیر گردشگری یونان اعلام کرد بخش گردشگری این کشور از 14 مه (24 اردیبهشت) بازگشایی و آماده پذیرایی از گردشگران خواهد شد. دولت یونان از هفته گذشته ورود گردشگران و اتباع رژیم صهیونیستی به این کشور را آزاد اعلام کرده بود.

آقای تئوخاریس گفت گواهی واکسیناسیون یا تست منفی پی سی آر، انجام تست های سریع بصورت تصادفی از مسافران، راه اندازی هتل های قرنطینه برای مسافران مبتلا به کووید-19، واکسیناسیون تمامی‌کارکنان بخش گردشگری بلافاصله پس از واکسینه شدن بیماران زمینه ای و رعایت دقیق تمامی‌پروتکل های بهداشتی در طرح دولت برای بازگشایی بخش گردشگری لحاظ شده است. دولت یونان اخیرا طرحی را به کمیسیون اروپا ارائه کرده که بر اساس آن کشورهای عضو این اتحادیه یک گواهی یکپارچه واکسیناسیون برای تسهیل عبور و مرور شهروندان خود میان کشورهای عضو صادر خواهند کرد.

نخست وزیر یونان با اشاره به اهمیت گواهی واکسیناسیون گفته “اقتصاد یونان به گردشگری وابسته است و انتظار داریم تابستان امسال فصل گردشگری بهتری نسبت سال گذشته داشته باشیم. نهایت تلاش خود را انجام می دهیم سفر به یونان سفری امن باشد. یونان در تابستان برای گردشگران باز خواهد بود”. بر اساس گزارشی از سازمان همکاری اقتصادی و توسعه اروپا در خصوص یونان این کشور بدترین وضعیت را در میان 29 کشور اروپایی عضو این سازمان در زمینه بیکاری ناشی از کرونا در آینده خواهد داشت به طوریکه عدم فعالیت صنعت گردشگری در یونان باعث می‌شود تقریبا نیمی از کسب و کارهای این کشور که به این صنعت وابسته اند (بویژه هتل ها، رستوران‌ها، صنعت هواپیمایی، املاکی‌ها و ساخت و سازها) تحت تاثیر قرار گرفته و کارمندان خود را اخراج کنند. حدود 25 درصد اقتصاد یونان به گردشگری وابسته است.    

بر اساس آخرین آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت تعداد مبتلایان از آغاز شیوع ویروس کرونا به 277277 نفر رسیده است. تعداد قربانیان 8453 نفر  اعلام شده است. 759 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند. طی 24 ساعت اخیر 1866 مبتلای جدید شناسایی شده است. 73 نفر نیز طی 24 ساعت اخیر جان باختند. تا کنون 1222690 نفر دوز اول و 663680 نفر دوز دوم را تزریق کردند. طی 24 ساعت اخیر 56008 دوز تزریق شد.

دولت یونان اعلام کرد طی ماه‌های آتی تعداد واکسن‌هایی که وارد کشور می‌شود افزایش قابل توجهی خواهد داشت. دولت اعلام کرد طی ماه‌های آوریل، مه و ژوئن حدود 7 میلیون دوز وارد خواهد شد. بطور مشخص در ماه آوریل 1.620 میلیون دوز (1.1 میلیون فایزر، 450 هزار آسترازنکا و 70 هزار جانسون)، در ماه مه 2.400 میلیون دوز (1.550 میلیون فایزر، 450 هزار آسترازنکا، 300 هزار جانوسن و 100 هزار مودرنا) و در ماه ژوئن 3.110 میلیون دوز (1.7 میلیون فایزر، 960 هزار جانوسن و 450 هزار آسترازنکا) وارد خواهد شد.

رئیس کمیته ملی واکسیناسیون روز دوشنبه اعلام کرد در یونان تا کنون 346900 نفر واکسن آسترازنکا را تزریق کرده و فقط یک مورد لختگی خون گزارش شده است. وی افزود علیرغم فضای منفی که علیه واکسن آسترازنکا ایجاد شده، فقط 3 درصد از افراد با تزریق این واکسن در مراکز واکسیناسیون مخالفت کردند.  

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما