معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۱۲/۰۸- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۱۹۱

وبینار اتاق بازرگانی داکار و بندرعباس

در راستای توسعه مراودات تجاری با کشور سنگال و شناسایی ظرفیت های همکاری، وبینار اتاق بازرگانی بندرعباس و داکار (پایتخت سنگال) در تاریخ 4 اسفند 1399 ساعت 13 به وقت ایران برگزار گردید، که اهم مطالب مطرح شده در این وبینار به شرح زیر بوده است.

محمدرضا صفا، رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس:

* معرفی ظرفیتهای اقتصادی استان هرمزگان در زمینه­ های صنعتی، حمل و نقل و لجستیک، کشاورزی و شیلات، جدیت بخش خصوصی در همکاری با بخش خصوصی سنگال در حوزه‌های شیلات، کشاورزی، مسکن سازی، نوسازی و مدرن سازی ناوگان ماهیگیری سنتی و کشتی سازی و آموزشی.

* اهمیت بندر داکار در غرب آفریقا، آمادگی برای تبادل هیئت های تجاری بعد از رفع محدودیت های کرونایی، آمادگی برای امضای یادداشت تفاهم همکاری.

عبداللهی سو، رئیس اتاق بازرگانی داکار

* وجود فرصتهای همکاری در بخش های شیلات، کشاورزی، ساخت و ساز و کشتی سازی.

* نیاز سنگال به صنعت نگهداری، بسته بندی محصولات و جلوگیری از فاسد شدن محصولات کشاورزی و دریایی.

* آمادگی برای تنظیم یادداشت تفاهم همکاری با اتاق بازرگانی بندرعباس.

ابراهیما جینگ، معاون اتاق بازرگانی داکار

* صنعت، کشاورزی، ساخت کشتی، نوسازی ناوگان سنتی ماهیگیری، مدرن سازی کشاورزی و نیاز به تراکتور، نگهداری و بسته بندی محصولات از حوزه‌های مورد علاقه برای همکاری است.

* شیلات جایگاه سوم در تولید ناخالص داخلی سنگال دارد.  

آقای بازرگان، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان

* اشاره به ظرفیت 200 هزار تن تولید میگوو آبزیان سالانه در استان، تولید 5 هزار تن انواع آبزیان در قفس، اخذ گواهی‌های بین المللی اتحادیه اروپا برای فرآوری میگو.

* توانمندی ساخت تاسیسات و فناوری ماهیگیری در قفس و امکان سرمایه گذاری مشترک در زمینه صید ماهی، فرآوری و صادارت آن.

آقای رضائیان، مدیرعامل شرکت کشتی سازی ایران و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو)

* اشاره به ظرفیتهای مجهز کارخانه کشتی سازی هرمزگان، ساخت انواع شناورهای کوچک و بزرگ، تجارب ارزنده در ساخت و تعمیر کشتی، ساخت شناورهایی با مصرف سوخت کم، طراحی و ساخت کشتی اقیانوس پیما برای پشتیانی و مجهز به سردخانه، سیستم یخ سازی و فریز ماهی در عرشه.

* اعلام آمادگی برای همکاری با سنگال در ساخت انواع شناور و کشتی و برگزاری دوره‌های  آموزشی، آمادگی برای انتقال دانش فنی کشتی سازی، همکاری در حوزه نفت و گاز و توسعه میدان‌های نفتی، کشف، گازرسانی و ساخت سکوهای نفتی.

حسن قناعتیان، مدیرعامل شرکت تولید کننده خرما (DOMBAZ)

* معرفی انواع مختلف خرمای تولید شده در استان هرمزگان به عنوان عمده ترین محصول باغی هرمزگان و گونه خاص صادراتی خرمای پیارُم به عنوان بهترین خرمای تولیدی استان و دارای گواهینامه ثبت جهانی و آمادگی برای صادرات خرما در ماه مبارک رمضان.

دکتر محمدرضا هشیری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگال

* اشاره به ظرفیت های متعدد برای توسعه مراودات تجاری میان دو اتاق.

* وجود حوزه‌های مشترک همکاری در بخش های شیلات (پرورش آبزیان، صید، روش های نوین صیادی)، نوسازی کشتی و ناوگان سنتی ماهیگیری سنگال، کشتی سازی، صادارت خرما، نگهداری و بسته بندی محصولات کشاورزی و دریایی، نفت و گاز و تاسیسات نفتی، خدمات فنی و مهندسی.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما