معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۱۱/۱۸- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۴۷

معرفی پروژه منطقه لجستیک و صنعتی zahony مجارستان

هدف پروژه لجستیک و منطقه صنعتی Zahony واقع در شرق مجارستان، ایجاد یک مرکز نوآورانه لجستیکی، ریلی و باری و صنعتی با اهمیت استراتژیک برای اروپا با افزایش اهمیت جهانی منطقه است.

منطقه تدارکات و صنعتی Zahony با هدف پیوستن به توسعه مسیرهای اقتصادی و تجاری از چین، ایجاد یک مرکز لجستیکی، ریلی و حمل و نقل و قطب صنعتی از چین به اروپا در راستای برنامه اقتصادی یک کمربند و جاده (BRI) چین به اروپا است. موقعیت جغرافیایی و دسترسی سریع و آسان مجارستان، این کشور را به یک شریک کلیدی برای کشورها تبدیل کرده است.

در عین حال، اگر این کشور بتواند به طور موثر امور اقتصادی و خارجی خود را با کشوری با اندازه و اهمیت اقتصادی مانند چین توسعه دهد، فواید زیادی برای آن دارد. همچنین با توجه به اینکه چین از تنوع مسیرهای زمینی خود به اروپا پشتیبانی میکند، اهمیت Zahony برای چین نیز قابل کتمان نیست. در نتیجه، به کشور مجارستان این فرصت داده شده است تا در تدارکات حمل و نقل کانتینری چین شرکت کند. مشارکت از طریق جاده ابریشم جدید می‌تواند فرصتی برای مجارستان فراهم کند تا در ترافیک حمل و نقل جهانی نیز نقش داشته باشد.

این تحولات در چارچوب کنسرسیوم Záhony Logistics and Industrial Zone به رهبری MÁV –REC Kft انجام می‌شود. این کنسرسیوم قصد دارد یک مفهوم سرمایه گذاری صنعتی - لجستیکی را در منطقه مجارستان شرقی طراحی و بعنوان بخشی از یک سرمایه گذاری چند ساله تحقق بخشد.

توضیحات بیشتر در خصوص این پروژه در فایل پیوست برای علاقه مندان قابل مشاهده می‌باشد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما