معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
هدف پروژه لجستیک و منطقه صنعتی Zahony واقع در شرق مجارستان، ایجاد یک مرکز نوآورانه لجستیکی، ریلی و باری و صنعتی با اهمیت استراتژیک برای اروپا با افزایش اهمیت جهانی منطقه است.
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
روزنامه آبزرور چاپ پاکستان در مورخ 24 دی ماه 1399، در گزارشی به قلم دکتر محمود الحسن خان، به کریدور جدید اقتصادی چین – پاکستان پرداخته است که برگردان این گزارش در ادامه آمده است.
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹
روز جمعه، 4 دسامبر (14 آذر) اولین قطار حامل کالا از استانبول به مقصد چین حرکت کرده و سه روز بعد (17 آذر) از شهر آخالکلاکی گرجستان عبور کرد. قطار از دو قاره، دو دریا و 5 کشور در خط آهن باکو-تفلیس-قارص عبور خواهد کرد. به گفته روزنامه محلی منطقه آجارا (باتوملبی) و سایر رسانههای گرجی و ترکی، این قطار در فاصله زمانی 12 روز با طی مسافت 8،693 کیلومتر از ترکیه به چین خواهد رسید.
پنج شنبه ۴ دی ۱۳۹۹
خانم جولیا والریا آندرسون، پژوهشگر مرکز روند استراتژیک آفریقا و مؤسسۀ کُردی واشنگتن، گزارشی در خصوص بررسی تعاملات ژاپن با ایران و نحوه مواجهه با چین تهیه نموده که برگردان بخشی از این مقاله در ادامه آمده است. بدیهی است مسئولیت محتوا و تحلیل های ارائه شده در این مقاله بر عهده نویسنده آن می باشد .
پنج شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹
برخی از مهمترین خبرها و تحولات اقتصادی شانگهای چین که در هفته دوم آبان ماه 1399 در رسانههای حوزه شرق چین منتشر شده به شرح زیر بوده است :
سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹
منطقه بالکان غربی، با توجه به موقعیت راهبردی خود در جنوب شرقی اروپا، از نظر چینیها زمینه ای مساعد برای تعقیب سیاست یک کمربند ـ یک راه (BRI) به حساب می آید.
جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹