معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

معرفی پروژه منطقه لجستیک و صنعتی zahony مجارستان

هدف پروژه لجستیک و منطقه صنعتی Zahony واقع در شرق مجارستان، ایجاد یک مرکز نوآورانه لجستیکی، ریلی و باری و صنعتی با اهمیت استراتژیک برای اروپا با افزایش اهمیت جهانی منطقه است.

کریدور اقتصادی چین – پاکستان: ایران و آسیای میانه

روزنامه آبزرور چاپ پاکستان در مورخ 24 دی ماه 1399، در گزارشی به قلم دکتر محمود الحسن خان، به کریدور جدید اقتصادی چین – پاکستان پرداخته است که برگردان این گزارش در ادامه آمده است.

افتتاح خط آهن ترکیه تا چین، آغاز تقابل ریلی در منطقه قفقاز جنوبی

روز جمعه، 4 دسامبر (14 آذر) اولین قطار حامل کالا از استانبول به مقصد چین حرکت کرده و سه روز بعد (17 آذر) از شهر آخالکلاکی گرجستان عبور کرد. قطار از دو قاره، دو دریا و 5 کشور در خط آهن باکو-تفلیس-قارص عبور خواهد کرد. به گفته روزنامه محلی منطقه آجارا (باتوملبی) و سایر رسانه‌های گرجی و ترکی، این قطار در فاصله زمانی 12 روز با طی مسافت 8،693 کیلومتر از ترکیه به چین خواهد رسید.

ژاپن در مقابل چین در ایران، تعامل سیاسی یا نفوذ اقتصادی؟

خانم جولیا والریا آندرسون، پژوهشگر مرکز روند استراتژیک آفریقا و مؤسسۀ کُردی واشنگتن، گزارشی در خصوص بررسی تعاملات ژاپن با ایران و نحوه مواجهه با چین تهیه نموده که برگردان بخشی از این مقاله در ادامه آمده است. بدیهی است مسئولیت محتوا و تحلیل های ارائه شده در این مقاله بر عهده نویسنده آن می باشد .

اخبار اقتصادی شانگهای چین ( هفته دوم آبان ماه 1399)

برخی از مهمترین خبرها و تحولات اقتصادی شانگهای چین که در هفته دوم آبان ماه 1399 در رسانه‌های حوزه شرق چین منتشر شده به شرح زیر بوده است :

نگاه چین به منطقه بالکان غربی، نگاهی اقتصادی

منطقه بالکان غربی، با توجه به موقعیت راهبردی خود در جنوب شرقی اروپا، از نظر چینی‌ها زمینه ای مساعد برای تعقیب سیاست یک کمربند ـ یک راه (BRI) به حساب می آید.