معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی شمال افغانستان – مزار شریف

اهم اخبار و تحولات اقتصادی شمال افغانستان در هفته چهارم مهر ماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

اخبار اقتصادی شمال افغانستان – مزار شریف

اهم اخبار و تحولات اقتصادی شمال افغانستان در هفته اول اسفند ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می گردد:

اخبار اقتصادی پاکستان - کویته

اهم اخبار و تحولات اقتصادی ایالت بلوچستان پاکستان در هفته اول اسفند ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

نشست مجازی گروه مشارکت هوا فضا اروپا (EACP)

رویداد مجازی گروه مشارکت هوا فضا اروپا موسوم به EACP در حوزه فن آوری‌های هوا فضا، طی روزهای 8 لغایت 10 ژوئن 2021 (18 لغایت 20 خرداد 1400) به مدت سه روز با حضور 953 شرکت کننده از 52 کشور جهان برگزار شد.

معرفی پروژه منطقه لجستیک و صنعتی zahony مجارستان

هدف پروژه لجستیک و منطقه صنعتی Zahony واقع در شرق مجارستان، ایجاد یک مرکز نوآورانه لجستیکی، ریلی و باری و صنعتی با اهمیت استراتژیک برای اروپا با افزایش اهمیت جهانی منطقه است.

امیدهایی برای درمان بیماران کرونا در بدو ابتلا

یک گروه تحقیقاتی که زیر نظر کمیسیون اروپایی و در چارچوب برنامه افق 2020 در حال آزمایشات شناسایی راهکارهای درمان کرونا می‌باشند اعلام کرده اند که نتیجه آزمایشات آنها نشان می دهد دارویی به نام Raloxifene که تولید شرکت داروسازی ایتالیایی Dompe می‌باشد نتایج بسیار امیدوار کننده ای را به همراه داشته است. نتیجه تحقیقات مولکولی و تست جانوری این دارو نیز با موفقیت بسیار بالایی همراه بوده است. این داروی ژنریک که برای بیماری پوکی استخوان استفاده می‌شده از 6 ماه می‌برای استفاده در درمان کرونا معرفی شده است.