معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۱۰/۰۱- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۱۴۳

اخبار اقتصادی شانگهای چین ( هفته چهارم آذر ماه 1399)

برخی از مهمترین خبرها و تحولات اقتصادی شانگهای چین که در هفته چهارم آذر ماه 1399 در رسانه‌های حوزه شرق چین منتشر شده به شرح زیر بوده است.

همکاری‌هانژو و ایتالیا در زمینه تبادل فرهنگی

به گزارش رسانه‌های محلی، در مراسم افتتاحیه هفته مهارت (craft) چین که که در اوایل ماه دسامبر در شهر هانژو برگزار شد، از مرکز تبادل فرهنگی و صنایع خلاق هانژو- ایتالیا رونمایی شد.

این مرکز با همکاری مرکز توسعه فرهنگی و صنایع خلاق هانژو و اتحاد صنایع دستی سنتی Tuscany تأسیس شد. این مرکز بمناسبت پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک بین چین و ایتالیا در شهر فلورانس ایتالیا تأسیس شد. این مرکز دومین مرکز تبادل فرهنگی از این نوع در شهر هانژو می‌باشد. اولین مرکز نیز در ماه می 2018 در ناتینگهام در بریتانیا تأسیس شد.

تأسیس این مرکز در زمینه تبلیغات اقتصادی، طراحی و برندسازی محصولات خلاقانه و فرهنگی‌هانژو و ایتالیا فعالیت خواهد کرد. یکی دیگر از اهداف این مرکز پیشبرد تجارت فرهنگی بین دو طرف از طریق برگزاری نمایشگاه‌های آفلاین و تجارت الکترونیک فرامرزی آنلاین و همچنین تسهیل در تجارت خدمات می‌باشد.

افتتاح پروژه مرکز استانداردسازی داروهای سنتی چین در شانگهای

به تازگی پروژه افتتاح یک ساختمان برای ایجاد مرکز بین المللی تحقیقات استانداردسازی داروهای سنتی چین (TCM) در محوطه دانشگاه داروهای سنتی چین در شانگهای (در منطقه پودونگ) آغاز شده است.

قرار است این مرکز در یک فضای 50 هزار متر مربع با 12 طبقه و یک طبقه زیر زمین طی 18 ماه ساخته شود. انتظار می رود این مرکز به نقطه عطفی در استانداردسازی برای داروهای سنتی در جهان تبدیل شود و شانگهای را به یک مرکز بین المللی برای تحقیقات در خصوص داروهای سنتی تبدیل نماید.

رئیس دانشگاه شانگهای در این خصوص اظهار کرد که این مرکز یک پلتفورم در پنج زمینه تحقیقاتی بشرح زیر ایجاد می نماید:

  • استانداردسازی بین المللی داروهای سنتی چین
  • استانداردسازی داروهای سنتی در پیشگیری و درمان بیماری‌های مزمن
  • استانداردسازی در خصوص فناوری کلینیکال TCM
  • مطالعات فنوتیپیک بین المللی در زمینه TCM
  • استانداردسازی نوآوری‌های دارویی چین

پس از شیوع ویروس کرونا، برخی از کشورها بخاطر اثربخشی داروهای چینی در درمان این بیماری علاقه خود را به این داروها نشان دادند ولی بدلیل مشکلات ناشی از عدم استاندارد قادر به وارد نمودن آن داروها نبودند. ایجاد این مرکز با پرداختن به این مشکلات، دسترسی مردم دنیا به داروهای سنتی چین را با نیت ایجاد جامعه مشترک بشری افزایش می دهد.

رشد 6.8 درصدی سرمایه گذاری خارجی در شانگهای

شانگهای در طول 11 ماه اول سالجاری میلادی شاهد رشد قابل توجه سرمایه گذاری خارجی بود. به گزارش موسسه سرمایه گذاری خارجی شانگهای، استفاده عملی از سرمایه گذاری خارجی در شانگهای با رشد 6.8درصدی به 19.4میلیارد دلار در بازه زمانی ژانویه تا پایان نوامبر رسید. نرخ رشد سرمایه گذاری در شانگهای در بازه زمانی ژانویه تا اکتبر، 6.4 درصد بود.

شانگهای به سیاست درهای باز اقتصادی ادامه خواهد داد و تلاش خواهد کرد که با ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر به سرمایه گذاران خارجی کمک کند که سهم بیشتری در فرصت های توسعه ای شهر شانگهای داشته باشند.

در حال حاضر شانگهای پذیرای نزدیک به 60 هزار شرکت با سرمایه خارجی می‌باشد که بیش از یک چهارم تولید ناخالص داخلی و همچنین بیش از یک سوم درآمد مالیاتی شهر شانگهای را شامل می‌شود.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما