معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۹/۲۹- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۴۵۷

توسعه 26 درصدی شبکه حمل و نقل هوایی خارجی نیجریه

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) در آخرین گزارش خود در خصوص اتصال هوایی کشورهای عضو با قرار دادن نیجریه در رده هفتم آفریقا مدعی شد، علی رغم توسعه 26 درصدی شبکه حمل و نقل هوایی خارجی نیجریه، این کشور همچنان از منظر اتصال هوایی، کشوری فقیر و توسعه نیافته بشمار می آید.

بر اساس این گزارش هرچند شبکه اتصال هوایی خارجی نیجریه در دوره گسترش موج نخست کرونا بیش از 90 درصد محدود شده و حتی بسیاری از شرکت های هواپیمایی داخلی آن کشور نظیر چان چانگی ایرلانز (Chanchangi Airlines)، بل ویو ایرلانز (Bellview Airlines)، ویرجین نایجریا (Virgin Nigeria)، مدویو ایرلاینز (Medview Airlines) و اریک ایر (Arik Air)  فعالیت خود را در این دوره متوقف کردند.

با کاهش محدودیت های کرونایی و برقراری مجدد پروازهای بین المللی طی ماه‌های اخیر، شبکه مذکور بار دیگر در حال گسترش بوده و به نظر می رسد با توجه به ظرفیت کم نظیر نیجریه، به عنوان پرجمعیت ترین کشور و بزرگترین اقتصاد قاره آفریقا، این کشور با رفع مهمترین مشکل مبتلا به صنعت هواپیمایی خود- یعنی ضعف زیرساخت- مجددا شاهد گسترش شبکه پروازهای بین المللی باشد.

یادآور می‌شود آقای «محمد البکری»، معاون منطقه آفریقا و خاورمیانه یاتا در تاریخ سوم دسامبر 2020 در اظهار نظری با اشاره به بدهی 53 میلیون دلاری نیجریه به شرکت های هواپیمایی بین المللی، ناتوانی این شرکت ها در بازگرداندن درآمدهای حاصل از فروش بلیط در نیجریه به پایگاه‌های اصلی خود را از مهمترین مشکلات مبتلا به صنعت حمل و نقل هوایی نیجریه برشمرده و  هشدار داد در صورت تداوم این روند، توقف پرواز برخی از شرکت های بین المللی به فرودگاه‌های نیجریه دور از انتظار نخواهد بود.

 

  1. در سال 2017 نیز نارضایتی برخی از شرکت های هواپیمایی بین المللی از مشکلات ناشی از نوسان نرخ ارز و انتقال درآمد به خارج از نیجریه موجب توقف برخی پروازها به فرودگاه‌های آن کشور شد.
  2. نیجریه فاقد شرکت هواپیمایی ملی است و تقریبا تمامی‌شرکت های هواپیمایی خصوصی آن کشور -به استثنای شرکت مدویو که پروازهای محدودی به عربستان و امارات متحده عربی دارد- تنها در مسیرهای داخلی پرواز می‌کنند.
  3. گزارش اخیر یاتا حاکی از آن است که شرکت هواپیمایی اتیوپی به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی آفریقا، طی ده سال گذشته ظرفیت ناوگان خود را تا سه برابر افزایش داده و در دوران اوج همه گیری کرونا (آوریل 2020) نیز پروازهایی خود به 88 مقصد بین المللی را حفظ کرده است.
متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما