معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۹/۱۹- ۱۶:۳۰ - مشاهده: ۱۰۰۱

اخبار اقتصادی مقابله با ویروس کرونا در ازبکستان

مهم‌ترین اخبار و تحولات اقتصادی مقابله با ویروس کرونا در ازبکستان که در رسانه‌های این کشور انتشار یافته به شرح ذیل است.

اقدامات دولت در کنترل ویروس کرونا

ازبکستان واکسن کرونا برای همه مردم کشور خریداری خواهد کرد (سنترآسیا)

به گزارش رسانه اکونومیست انگلیس، دولت ازبکستان که در نظر دارد همه مردم کشور را تحت پوشش واکسن ضد کرونا قرار بدهد یک دز واکسن کرونا برای هر یک از شهروندان خود سفارش داده است. این در حالی است که کانادا 10 دز، انگلیس 6 دز، آمریکا 3 دز و ژاپن 2 دز برای هر یک از شهروندان خود سفارش داده‌اند.

روند بازرسی واکسن چین در ازبکستان آغاز شد (روز)

جریان بازرسی داروشناسی واکسن کرونای ساخت چین که در 29 آبان 1399 از سوی وزارت توسعه نوآورانه به آژانس توسعه صنعت داروسازی ازبکستان جهت بازرسی کیفیت تقدیم شده است آغاز شد.

برخی مراکز کرونا در تاشکند بسته می‌شوند (روز)

به دنبال کاهش روز به روز موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشور از جمله شهر تاشکند، مرکز پذیرش، تقسیم و درمان بیماران کرونایی در منطقه اوچ تپه شهر تاشکند بسته شده و قرار است در روزهای آینده نزدیک فعالیت مرکز کرونا در ورزشگاه «یاشلیک» شهر تاشکند نیز تعطیل شود.

کمک‌ها و رایزنی‌های بین‌المللی

بخش سوم کمک بشردوستانه ازبکستان به قرقیزستان ارسال شد (روز)

بخش سوم کمک بشردوستانه ازبکستان پس از تغییر حکومت در قرقیزستان یا بخش دوم کانتینرهای بیمارستانی (40 کانتینر برای 200 تخت) برای دو بیمارستان کرونایی که ازبکستان برای قرقیزستان احداث می‌کند با قطار شرکت راه‌آهن ازبکستان به ایستگاه راه‌آهن «بیشکک-1» منتقل شد. در مراسم استقبال از کمک بشردوسانه، سرپرست شرکت راه‌آهن ازبکستان، رئیس راه‌آهن قرقیزستان و نماینده وزارت بهداشت قرقیزستان حضور داشتند.

ازبکستان در کنفرانس رفع پیامدهای شیوع کرونا شرکت کرد (اوزدیلی)

سردار عمرزاق اف معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه‌گذاری‌ها و تجارت خارجی جمهوری ازبکستان در کنفرانس مجازی رفع پیامدهای شیوع ویروس کرونا و تبادل دانش‌ها در دوره پساکرونا که سه‌شنبه 4 آذر 1399 با حضور کیم یونگ بوم معاون وزیر اقتصاد، چوی جونگ پیو رئیس مؤسسه توسعه و استرو دوفلو دارنده جایزه نوبل در حوزه اقتصادی و پروفسور دانشگاه فناوری‌های ماساچوست به اهتمام کشور کره جنوبی برگزار شد، شرکت کرد.

لهستان کمک بشردوستانه به ازبکستان ارسال کرد (روز)

هواپیمای ویژه وزارت دفاع جمهوری لهستان حامل کمک بشردوستانه آن کشور شامل وسایل حفاظت فردی، مواد ضدعفونی کننده، لوازم و تجهیزات پزشکی و دارو برای مبارزه با ویروس کرنا و همچنین ماشین‎آلات تولید شیرینیجات و خیاطی برای مرکز توان‌بخشی به زنان آسیب‌دیده از خشونت در شهرهای قرشی و نوکوس به فرودگاه بین‌المللی تاشکند نشست.

هزینه‌های صندوق مبارزه با بحران از 1.1 میلیارد دلار تجاوز کرد (گازتا)

وزارت دارایی جمهوری ازبکستان با توجه به این که اقدامات مبارزه با ویروس کرونا طولانی‌تر از برآوردهای اولیه شد بخش درآمد صندوق مبارزه با بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا را از 10 به 13.4 تریلیون صوم (1 میلیارد و 280 میلیون دلار) افزایش داده و پرداخت 3.4 تریلیون صوم دیگر به این صندوق را تصویب کرد که 1.7 تریلیون صوم آن از محل بودجه دولت و 1.7 تریلیون صوم دیگر از محل اعتبارات مؤسسات بین‌المللی مالی تأمین خواهد شد.

همچنین بخش هزینه‌های صندوق مذکور 2.3 تریلیون صوم از حد تعیین شده افزایش یافته و به 11 تریلیون و 790 میلیارد صوم (برابر با 1 میلیارد و 130 میلیون دلار) رسید. 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما