معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۹/۲۱- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۹۹۹

تصویب داروی کوبایی "ایتولیزوماب" در سیستم پزشکی و بهداشتی هند

رسانه‌های کوبایی اعلام نمودند اداره کنترل مواد غذایی و دارویی هند استفاده از داروی کوبایی " ایتولیزوماب "را برای معالجه بیماران مبتلا به ویوروس کووید 19 که در شرایط اضطراری و مشکلات حاد تنفسی قرار دارند مورد تصویب قرار داده است.

در همین رابطه خبرگزاری هندی پی تی ای اعلام کرد از روز جمعه گذشته داروی کوبایی " ایتولیزوماب " در پروتکل های دارویی هند برای معالجه بیماران مبتلا به کرونا با مشکلات حاد تنفسی مورد تایید و تصویب قرار گرفته و قابل استفاده می‌باشد.

داروی "ایتولیزوماب" در کوبا برای درمان بیماری پسوریازیس نیز مورد استفاده می‌باشد.این دارو توسط محققان مرکز ایمنی شناسی مولکولی کوبا و با همکاری شرکت " BIOCON ASIA " تولید شده است.

لازم به توضیح است انستیتو فینلای کوبا مدعی تولید دارو برای پیشگیری و همچنین درمان مبتلایان به ویروس کوید 19 می‌باشد.

کوبا با توجه به برخورداری از توانایی‌های دارویی و پزشکی و همچنین اعمال مقررات سخت توانسته است شیوع و گسترش ویروس کرونا را تحت کنترل قرار دهد و همچنین در درمان بیماران کرونایی بسیار موفق عمل کند بطوریکه در حال حاضر این بیماری در کوبا تحت کنترل می‌باشد و میزان تلفات روزانه طی هفته‌های اخیر به صفر رسیده است.

تاریخچه انستیتو فینلای کوبا:

انستیتو فینلای کوبا به افتخار دکتر کارلوس خوان فینلای (اپیدمیولوژیست کوبایی) ، به نام وی نامگذاری شده است. او این موضوع را که تب زرد از طریق ارگان‌های بیولوژیک واسط (که قابلیت انتقال بیماری از فرد مریض به فرد سالم را دارند)، انتقال می یابد را کشف نمود. این یافته برای مقابله با بیماری بسیار ضروری بود  اما مهم تر از آن به عنوان پایه ای برای تحقیقات آتی که امروزه از آن به عنوان  بیماری‌های منتقله از طریق ناقلین یاد می‌شود، می‌باشد.

این موسسه در سال 1991 با هدف گسترش موفقیت های دانشمندان  کوبایی که در عرصه تهیه و تولید واکسن مننژیت فعالیت میکردند تاسیس شد. معرفی این واکسن در کوبا تاثیر بزرگی بر زندگی کودکان و بزرگسالان داشت.

پس از 20 سال کار در حوزه بیوتکنولوژی در کوبا، موسسه فینلای مرکزی را با نام " مرکز شیمی‌ بیو مولکولی" تاسیس نمود. این مرکز نیز به بحث تحقیق وتوسعه در حوزه واکسیناسیون می‌پردازد.

تیم تحقیقاتی این مرکز موفق به کشف واکسن آنفلوانزای هموفیلوس نوع ب شدند.

چشم انداز انستیتو فینلای کوبا:

شناخته شدن به عنوان شرکت های تک و فناوری پیشرفته با افزایش سطح کارایی و ارتقای استانداردهای فناوری و محصولات تولیدی خصوصا در عرصه واکسن سازی.این مهم به توسعه اقتصادی کشور و گسترش برنامه‌های واکسیناسیون کشور کمک می‌کند.

بیانیه ماموریت انستیتو فینلای کوبا:

انستیتو فینلای کوبا به جست و جو، توسعه، تهیه ، ارزیابی ، مذاکره و تجاری سازی دانش، تکنولوژی و محصولات پرداخته است ، خصوصا در حوزه واکسن سازی که با تمرکز بر منابع فناورانه، انسانی، مالی به منظور توسعه برنامه‌های واکسن سازی زمینه رشد و توسعه اقتصادی و ارتقای کیفیت زندگی مردم کوبا را فراهم آورده است. 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما