معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۶/۰۴- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۱۶۳

اخبار اقتصادی شانگهای چین( هفته چهارم مرداد 1399)

اهم اخبار و تحولات اقتصادی شانگهای چین در هفته چهارم مرداد ماه 1399 که در رسانه‌های این کشور منتشر شده است به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

10 شرکت برتر چین در زمینه تجارت الکترونیک

بر اساس گزارش موسسه اعتبارسنجی Hurun در اوایل ماه جولای سال جاری میلادی، شرکت Alibabab به ارزش 585.1  میلیارد دلار ارزش، بعنوان با ارزش ترین شرکت تجارت الکترونیک چین معرفی شد.

ارزش خرده فروشی داخلی شرکت های Alibaba، JD و Pinduoduo در سال 2019 به ترتیب 6.6 تریلیون یوآن، 2 تریلیون یوآن و 1 تریلیون یوآن بوده است. لازم به ذکر است پلتفورم آنلاین این سه شرکت 90 درصد از بازار خرده فروشی آنلاین چین را پوشش می دهد. سهم این سه شرکت در بازار خرده فروشی چین در سال 2019 به 22 درصد رسید.

لیست 10 شرکت برتر چین در تجارت الکترونیک در سال 2019 از آخر به اول بشرح زیر می‌باشد:

10. Missfresh به ارزش 21 میلیارد یوآن

9. CARS به ارزش 60 میلیارد یوآن

8. Suning.com به ارزش 82 میلیارد یوآن

7. Vipshop به ارزش 95 میلیارد یوآن

6. Ctrip به ارزش 109 میلیارد یوآن

5. Didi Chuxing به ارزش 360 میلیارد یوآن

4. Pinduoduo به ارزش 728 میلیارد یوآن

3. JD به ارزش 749 میلیارد یوآن

2. Meituan Dianping به ارزش 919 میلیارد یوآن

1. Alibaba به ارزش 4.11  تریلیون یوآن

برگزاری سومین نمایشگاه کمربند صنعتی تجارت الکترونیک فرامرزی در ایوو

سومین نمایشگاه کمربند صنعتی تجارت الکترونیک فرامرزی ایوو از تاریخ 11 لغایت 13 سپتامبر 2020 در مرکز نمایشگاهی ایوو  در استان شرقی ججیانگ برگزار می‌شود.

بیش از 700 غرفه دار در این رویداد شرکت خواهند نمود. موضوع اصلی این نمایشگاه مساعدت به خیزش صنایع تولیدی چین و قدرت بخشی به فروشندگان کوچک و متوسط می‌باشد. انتظار می رود بیش از 25 هزار شرکت کوچک و متوسط در این نمایشگاه حضور یابند که این حضور مستلزم یک فضای 15 هزار متر مربع می‌باشد.

این نمایشگاه دارای پنج موضوع بشرح زیر خواهد بود:

پلتفورم فرامرزی،

زنجیره صنایع برجسته (featured industrial chain)،

انتخاب و خرید کالاهای فرامرزی،

توزیع انبارهای خارجی،

و تأمین کنندگان خدمات برتر.

این نمایشگاه همچنین تلاش می‌کند که مشکلات پیش روی فروشندگان کوچک و متوسط در گزینش کالا، انبارداری و انجام تجارت را برطرف نماید. همچنین قرار است در حین برگزاری نمایشگاه یک مجمع برای بحث در خصوص روندهای تجارت الکترونیک فرامرزی و استراتژی‌های توسعه رشد تجارت الکترونیک فرامرزی چین نیز برگزار گردد.

راهکارهای مالی استان ججیانگ برای توسعه تجارت خارجی

شعبه مرکزی بانک خلق ( مرکزی ) چین یا People’s Bank of China در خانژو، دپارتمان بازرگانی و مالیه استان ججیانگ و اداره ارز خارجی این استان بتازگی 12 راهکار مالی برای مساعدت به شرکتهای تجاری خارجی در راستای حفظ و گسترش سهم بازار و دستیابی به توسعه پایدار  منتشر نمودند.

بر اساس این دستورالعمل، نهادهای مالی در استان ججیانگ باید برنامه‌های اعتباری ویژه ای برای شرکتهای تجاری خارجی مشخص نمایند. اولویت با آن دسته از شرکتهایی است که سالانه دارای یک حجم صادرات 200 میلیون دلار یا پایین تر دارند؛ در واقع اولویت با شرکتهای کوچک و متوسط است که نیازهای مالی بیشتری دارند. وام های اعطا شده به شرکتهای تجاری خارجی باید از حجم واردات و صادرات آنها بالاتر باشد. برآورد می‌شود که حجم کل وام اعطایی به چنین شرکتهایی در حدود 216.75 میلیارد دلار باشد.

استان ججیانگ در صدد است که مالیه بیمه ای خود را به 10 میلیارد یوآن برساند و استفاده از RMB در پیشبرد تراکنش های تجاری فرامرزی را بیشتر نماید که انتظار می رود این موضوع در سال 2020 از مرز 1 تریلیون یوآن عبور نماید. در این میان 120 میلیارد یوآن متعلق به تجارت الکترونیک فرامرزی و 100 میلیارد یوآن مربوط به منطقه تجارت آزاد ججیانگ می‌باشد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما