معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۵/۲۹- ۱۸:۰۰ - مشاهده: ۶۱۵

تامین بخشی از برق بیروت توسط ترکیه

ترکیه برای حل یکی از مشکلات اصلی شهر بیروت دست به کار شد . کشتی‌های تولید برق متعلق به هولدینگ کارادنیز ترکیه که از سال 2013 میلادی 25 درصد از نیاز انرژی بیروت را تامین می‌کند پس از انفجار بیروت در حال تامین برق مورد نیاز شهر بیروت هستند .

دو کشتی تولید برق متعلق به هولدینگ کارادنیز با استقرار در بنادر Zouk و Jieh نسبت به تامین برق شمال و جنوب شهر بیروت فعالیت کرده و پس از انفجار اخیر نیز یک چهارم برق مورد نیاز شهر از سوی این دو کشتی  تامین می‌شود .

ظرفیت کل تولید کشتیهای ترک در تامین انرژی 400 مگا وات بوده و هولدینگ ترک قریب به 8 سال است که در تامین برق شهر بیروت فعالیت می‌کند . لبنان از دیر باز تلاش می‌کند تا با ایجاد نیروگاههای برق  بتواند انرژی مورد نیاز خود را تامین نماید ولی فراز و نشیبهای اجتماعی و سیاسی در این کشور تاکنون زمینه لازم را برای این کار فراهم نکرده است . قطعی برق در شهر بیروت یکی از مشکلات مهم این شهر است و به غیر از کشتی‌های ترک مابقی نیاز برق این شهر توسط دولت تامین میشود .

هولدینگ کارادنیز Karadeniz Holding در سال 1948 تاسیس شده و در زمینه‌های انرژی ، ساخت کشتی‌های تولید برق ، ساخت کشتی‌های معمولی ، فاینانس و ساخت و ساز فعالیت می‌کند . در سال 2007 میلادی اولین ناوگان کشتی‌های دارای پلتفرم های تولید برق از سوی این هولدینگ ساخته شد . این هولدینگ از سال 2019 میلادی تاکنون دارای 24 کشتی تولید برق با ظرفیت 4100 مگاوات است.کشتی‌های مذکور در 15 نقطه مختلف در حال تولید برق برای کشورهای آسیایی و آفریقایی هستند . ناوگان کشتی‌های تولید برق شرکت کارادنیز  10 الی 100 درصد از میزان برق مورد نیاز کشورهایی مانند اندونزی - غنا – موزامبیک – گامبیا – سیرالئون – گینه – گینه بیسائو – سنگال و لبنان را تولید می‌کنند . هولدینگ کارا دنیز با بیش از 2600 پرسنل در بیش از 19 کشور مختلف به فعالیتهای اقتصادی خود در عرصه‌های مختلف ادامه می دهد .

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما