معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۵/۲۷- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۲۵۲

اخبار اقتصادی شانگهای چین( دهه دوم مرداد ماه 1399)

اهم اخبار و تحولات اقتصادی شانگهای چین در دهه دوم مرداد ماه 1399 که در رسانه‌های این حوزه منتشر شده به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

سیاست آزادسازی در بندر تایجو

به گزارش رسانه‌های محلی شهر تایجو (در استان ججیانگ)، شورای دولتی  به تازگی طرح آزادسازی بندر تایجو را به تصویب رسانده است.

تصویب این سیاست به این معناست که مناطق Toumen، جیان تیائو و لونگ مِن (که همگی بخش هایی از بندر تایجو هستند) به روی دنیا باز خواهد شد و تمامی فضای 970 کیلومتر مربع بندر تایجو باز خواهد شد. علیرغم این که بندر تایجو با بیش از 220 کشور و منطقه دنیا دارای مراوده تجاری بوده است ولی هیچ وقت دارای خطوط کانتینری مستقیم بین المللی نبود. بندر تایجو بعنوان بندر تغذیه کننده بندر نینگبو عمل می‌کند. قرار است بزودی شرایطی فراهم شود که کشتی‌های بین المللی از بندر نینگبو و شانگهای در بندر تایجو نیز پهلوگیری نمایند.

پس از اعمال سیاست آزادسازی انتظار می رود که تا سال 2022، حجم سالانه کالاهای خارجی در منطقه بندر Toumen به 12 میلیون تن برسد که در آن میان 1،4 میلیون تن زغال سنگ خواهد بود. همچنین انتظار می رود 60 هزار کانتینر و 40 هزار ماشین تجاری (commercial vehicle) در این بندر به کار گرفته شوند.

 طرح توسعه ای استان ججیانگ برای پنج منطقه آزاد در زمینه تجارت الکترونیک

دولت استانی ججیانگ دستورالعمل توسعه ای مناطق آزاد در سطح ملی در ارتباط با تجارت الکترونیک فرامرزی در پنج شهر ججیانگ را منتشر نمود.

در اوایل ماه می سالجاری میلادی با تصویب شورای دولتی چین، شهرهای Huzhou، Jiaxing، Quzhou، Taizhou و Lishui بعنوان پنجمین بخش مناطق آزاد جامع کشوری برای تجارت الکترونیک فرامرزی معرفی شدند. این دستورالعمل جدید اهداف توسعه ای ویژه ای را برای شهرهای مختلف مشخص می‌کند. انتظار می رود که تا پایان سال 2020، حجم معاملات سالانه مربوط به تجارت الکترونیک فرامرزی در منطقه آزاد Jiaxing از 2،87 میلیارد دلار عبور نماید. در Quzhou نیز انتظار می رود که تا پایان سال 2022 چندین پارک صنعتی تجارت الکترونیک فرامرزی تأسیس شوند و ضمن ایجاد 10 خوشه صنعتی مرتبط با تجارت الکترونیک، دست کم 100 شرکت مرتبط نیز جذب شوند.

بر اساس این دستورالعمل، استان ججیانگ قصد دارد با تسریع در ایجاد مراکز تجاری نوین، از این پنج منطقه آزاد در زمینه تجارت الکترونیک استفاده بهینه نماید.

 لغو سه پرواز بین المللی به مقصد شانگهای

روز چهارشنبه 22 مرداد 1399، سازمان هواپیمایی چین، سه پرواز بین المللی به مقصد شانگهای را پس از  آزمایش مثبت مسافران آن در پی شیوع ویروس کرونا، به مدت نهایتا چهار هفته لغو نمود.

به گزارش سازمان هواپیمایی چین این پروازها عبارتند از پرواز اتحاد EY862، پرواز چاینا ایسترن MU212 و پرواز UL866 سریلانکا. پرواز اتحاد EY862 (از ابوظبی به شانگهای) پس از آن که در تاریخ 3 آگوست آزمایش کرونای شش نفر از مسافران آن مثبت اعلام شد، از تاریخ 17 آگوست به مدت یک هفته لغو خواهد شد. چاینا ایسترن MU212 (از مانیل به شانگهای) پس از آنکه در تاریخ 5 آگوست آزمایش شش نفر از مسافران آن مثبت اعلام شد نیز به مدت یک هفته کنسل خواهد شد. پرواز UL866 سریلانکا (از کلمبو به شانگهای) نیز پس از آنکه در تاریخ 7 آگوست، آزمایش ویروس کرونای 23 نفر از مسافران آن مثبت اعلام شد به مدت 4 هفته لغو می‌شود.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما