معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

آغاز خدمات تجارت الکترونیک فرامرزی توسط پست کوبا

لیبر لابرادا مدیر بازاریابی و تجارت گروه تجاری پست کوبا در مصاحبه اخیر خود در برنامه " میزگرد " در تلویزیون ملی اعلام کرد که بر اساس فراهم شدن دو زیر ساخت اساسی یعنی تدارکات و نیز فناوری این شرکت قرار است طی روزهای آتی، ابتکارات و خدمات جدیدی را به مشتریان خود در حوزه تجارت الکترونیک ارائه نماید. در این راستا وی تصریح کرد که سرمایه گذاری‌های جدیدی در بخش تجهیزات از جمله کارت های الکترونیکی انجام پذیرفته و همچنین 85 درصد اداره‌های پست این کشور به کامپیوتر مجهز شده اند و امکان ارتقای آن تا 100 درصد نیز وجود دارد.

توسعه انبارهای تجارت الکترونیک فرامرزی در استان گواندونگ چین

«تجارت الکترونیک فرامرزی» که با نام اختصاری «CBEC» شناخته می‌شود، در سال 2015 توسط دولت چین و با معرفی مناطق آزمایشی تجارت الکترونیک فرامرزی که فرآیند ترخیص کالا از گمرک را تسهیل، تعرفه‌ها را کم و ساده تر می نمود، مطرح گردید. شرکت های چینی در مجموع بیش از 2 هزار انبار تجارت الکترونیک فرامرزی با مساحت بیش از 16 میلیون متر مربع در خارج از این کشور احداث کرده اند.

اخبار اقتصادی شانگهای چین( دهه دوم مرداد ماه 1399)

اهم اخبار و تحولات اقتصادی شانگهای چین در دهه دوم مرداد ماه 1399 که در رسانه‌های این حوزه منتشر شده به شرح ذیل ارائه می‌گردد: