معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۴/۳۱- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۱۵۸

اخبار اقتصادی شانگهای چین(هفته چهارم تیرماه 1399)

اهم اخبار و تحولات اقتصادی شانگهای چین در هفته چهارم تیرماه 1399 که در رسانه‌های این حوزه منتشر شده به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

افتتاح اولین دیوان محاکمات تجارت فرامرزی در خانژو

به‌تازگی یک دیوان محاکمات برای رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با تجارت فرامرزی در خانژو (مرکز استان جه جیانگ) تأسیس‌شده است.

اولین پرونده این دیوان در دادگاه اینترنتی خانژو به‌صورت آنلاین برگزار شد که مربوط به دعوا میان یک کاربر سنگاپوری و یک پلتفرم فروش آنلاین بود. براساس اظهارات رئیس دادگاه اینترنتی خانژو، این دادگاه جدید تأثیرگذاری و مزایای دادگستری اینترنتی را ارتقا می‌دهد و به حفظ منافع قانونی تمامی‌بازیگران بازار از کشورها و مناطق مختلف کمک می‌کند.

لازم به ذکر است که دولت چین در ماه مارس 2015، اولین منطقه آزاد تجارت الکترونیک فرامرزی را در خانژو به تصویب رساند که هم‌اکنون دفتر مرکزی Alibaba به‌عنوان یک غول تجارت الکترونیک در آنجا مستقر هست.

بهبود خدمات منابع انسانی در استان جه جیانگ برای جذب استعدادها

کمیته استانی حزب کمونیست جه جیانگ به‌تازگی دستورالعملی را برای جذب نیروهای بامهارت تصویب کرده است؛ هدف از تصویب این دستورالعمل تبدیل استان جه جیانگ به یک استان نمونه درزمینهٔ نوآوری است. این استان با به‌روز نمودن خدمات منابع انسانی خود، درصدد جذب استعدادهای بین‌المللی و افزایش سطح نوآوری در این استان است.

موسسه تحقیقاتی Zhejiang Lab (مستقر در خانژو) یکی از مؤسسات پیشتاز در استان جه جیانگ درزمینهٔ فناوری biological imaging هست. این موسسه به‌منظور جذب استعدادها، تسهیلاتی درزمینهٔ مدیریت منابع انسانی ارائه می‌کند. این موسسه درصدد است سالانه 1100 استعداد را از سراسر جهان جذب نماید و تاکنون موفق به عقد قرارداد با 800 استعداد شده است.

هدف از تصویب این دستورالعمل پرداختن به مشکلاتی است که استعدادها عموماً با آن مواجه هستند تا به‌این‌ترتیب، محیط مساعدی برای نوآوری ایجاد شود.

تأسیس مرکز هوش مصنوعی توسط شرکت تن سنت در منطقه سونگ جیانگ

با مساعدت منطقه سونگ جیانگ در شانگهای، فرآیند تأسیس مرکز ابر داده‌ای هوش مصنوعی تن سنت به‌سرعت در حال پیش رفتن هست.

شرکت تن سنت به‌عنوان یک شرکت فنی در ماه مارس سال جاری میلادی، قراردادی با دولت سونگ جیانگ برای سرمایه‌گذاری 15 میلیارد یوآنی (2،1 میلیارد دلار) به‌منظور تأسیس مرکز ابر داده‌ای هوش مصنوعی دلتای رودخانه یانگ تسه امضا نمود. در اواخر ماه می مجوز ساخت این مرکز فراهم شد و در اوایل ماه ژوئن فرآیند ساخت آن ایجاد شد.

دولت شانگهای در فرآیند ساخت این مرکز، از مدل تسلا (شرکت آمریکایی تولیدکننده خودرو) استفاده نمود و تلاش نمود که مجوزهای موردنیاز این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم شود. پس از شیوع ویروس کرونا در چین، پروژه ابر داده‌ای تن سنت اولین پروژه صنعتی مهم است که توسط دولت منطقه‌ای سونگ جیانگ امضاشده است. قرار است اولین فاز این پروژه در پایان سال جاری میلادی اتمام شود و در جولای 2021 به بهره‌برداری برسد. این مرکز پس از اتمام کارکردهایی به شرح زیر را انجام می‌دهد: پردازش هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی (machine learning)، پردازش گرافیک، پردازش علمی و پردازش مهندسی. این مرکز همچنین با پردازش قدرتمند داده‌ها و توانمندی ذخیره‌سازی خود، امکان خدمات پردازش کلود در منطقه دلتای رودخانه یانگ تسه را فراهم می‌کند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما