معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۴/۲۷- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۱۳۵

اخبار اقتصادی شانگهای چین(هفته سوم تیرماه 1399)

اهم اخبار و تحولات اقتصادی شانگهای چین در هفته سوم تیرماه 1399 که در رسانه‌های این حوزه منتشر شده به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

تسریع در فرآیند مجوز کار و اقامت برای اتباع خارجی در دلتای رودخانه یانگ تسه

خارجیانی که در دلتای رودخانه یانگ تسه کار می‌کنند بزودی از مجوز کار و اقامت سریع بهره مند می‌شوند.

این سیاست بعنوان بخشی از سیاست حمایت از ادغام و یکپارچگی منطقه ای در منطقه دلتای رودخانه یانگ تسه محسوب می‌شود. مناطقی که در محدوده سیاست ادغام منطقه ای قرار می‌گیرند عبارتند از: منطقه Qingpu ( چینگ پو ) در شانگهای، منطقه ووجیانگ در سوجو(استان جیانگ سو)، منطقه جیاشن در شهر جیاشینگ (استان جه جیانگ).

هم اکنون کسب مجوز کار و اقامت برای خارجی‌ها بیش از یک ماه طول می‌کشد و بر اساس این سیاست جدید، افراد می‌توانند همزمان در یک جای مشخص برای این دو مجوز اقدام کنند. این سیاست جدید قرار است ابتدا در شانگهای مورد آزمایش قرار گرفته است. در منطقه جیاشن هم اکنون دریافت این دو مجوز به پنج روز کاهش یافته است. این سیاست بزودی در منطقه چینگ پو و ووجیانگ نیز اجرایی می‌شود. همچنین آن دسته از اتباع خارجی که در شرکت های high-tech مشغول به کار هستند از یک مجوز کار دو ساله برخوردار می‌شوند. در حال حاضر اعتبار مجوز کار یک ساله می‌باشد.

مساعدت جه جیانگ به شرکت های خارجی در بازار داخلی چین

دپارتمان بازرگانی جه جیانگ، کمیسیون استانی اصلاحات و توسعه جه جیانگ و هفت دپارتمان دولتی دیگر این استان، بتازگی دستورالعملی در خصوص مساعدت به شرکتهای خارجی (در آن استان) بمنظور فروش محصولات در بازار داخلی چین، منتشر کردند.

این دستورالعمل راهکارهایی نظیر برندسازی، فروش و تأمین مالی را برای شرکت های تجاری خارجی ارائه می‌کند تا بدین وسیله اهدافی نظیر ثبات در اشتغال، تأمین مالی، تجارت خارجی، سرمایه گذاری خارجی، سرمایه گذاری داخلی و انتظارات بازار برآورده شود. دپارتمان بازرگانی جه جیانگ به شرکتهای خارجی کمک می‌کند تا برند داخلی ثبت نمایند و از حق امیتاز داخلی (domestic patent authorization) بهره مند گردند. این دپارتمان همچنین فرآیندهای مربوط به مجوز و دسترسی به بازار را تسهیل می نماید و برند داخلی شرکت های خارجی را نیز معرفی و تبلیغ خواهد کرد.

شرکت های خارجی عمدتا محصولات خود را در خارج از چین به فروش می رسانند و کانال های کافی برای فروش محصولات در داخل چین ندارند. برای رسیدگی به این مشکل، دستورالعمل مذکور بیان می دارد که مقامات دولتی به شرکت های خارجی کمک خواهند کرد تا شبکه فروش خود در بازار داخلی را راه اندازی نمایند.

نینگبو در راه توسعه صنعت مواد نوین

بندر نینگبو در استان شرقی جه جیانگ در صدد است تا در سال های آینده بمنظور تبدیل شدن به یک مرکز در زمینه مواد نوین ( جدید ) ، توسعه صنعت مواد نوین را در دستور کار قرار دهد.

کمیسیون توسعه و اصلاحات شهرداری نینگبو اعلام کرد این شهر قصد دارد که تا سال 2022، برونداد محصولات خود در بخش مواد نوین را به 100 میلیارد یوآن (14،49 میلیارد دلار) برساند. مواد نوین کارکردی نقشی اساسی در تعیین ظرفیت صنعتی، سطح زنجیره صنعتی و رقابت صنعتی در منطقه ایفا می‌کند و به عقیده کارشناسان، شهر نینگبو هم اکنون از یک ظرفیت قوی برای توسعه در این بخش برخوردار است.

بر اساس آمار اولیه، هم اکنون 170 شرکت در زمینه مواد نوین در نینگبو حضور دارند که ظرفیت تولید آنها در سال 2019 حدود 80 میلیارد یوآن بوده است. در حال حاضر 24 پروژه در زمینه مواد نوین در شهر نینگبو در دست اقدام هستند یا به زودی شروع می‌شوند که حجم سرمایه گذاری کلی این پروژه‌ها، 40 میلیارد یوآن می‌باشد. 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما