معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۴/۱۷- ۱۸:۰۰ - مشاهده: ۱۹۶

اخبار اقتصادی شانگهای چین(هفته دوم تیرماه 1399)

اهم اخبار و تحولات اقتصادی شانگهای چین در هفته دوم تیرماه 1399 که در رسانه‌های این حوزه منتشر شده به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

افتتاح بزرگ‌ترین گذرگاه کشتی در شانگهای

بزرگ‌ترین گذرگاه کشتی در منطقه دلتای رودخانه یانگ تسه تحت عنوان Dazhi River West Hub به‌تازگی تکمیل و آماده بهره‌برداری است. قرار است این گذرگاه در تاریخ 1 جولای به‌طور رسمی آغاز به کار نماید و محدودیت بار در آن هزار تُن هست. قرار است این گذرگاه، پایانه غربی کانال Dazhi-Luchao باشد که خود نقطه اتصال رودخانه خوانگ پو و Dazhi در منطقه نوین پودونگ است و به این لحاظ موقعیت ویژه در شبکه کانال شهر شانگهای دارد.

این پروژه که با مسئولیت شرکت Shanghai Waterway Construction Co طی چهار سال انجام شد، روزانه ظرفیت حمل 29 میلیون تُن را دارد. درحالی‌که درگذشته ظرفیت آن 12 میلیون تُن در روز بود و سقف وزن بار نیز 300 تُن بود که نمی‌توانست تقاضاهای امروز را پاسخ دهد.

شانگهای مقصد پروازهای بین‌المللی در دوران کرونا

براساس گزارش آژانس مسافرتی Qunar چین، با ازسرگیری فعالیت‌های اقتصادی در چین، 16 ایرلاین خارجی ازجمله دلتا، یونایند ایرلاینز و سنگاپور ایرلاینز برنامه‌های خود برای ازسرگیری پرواز به شهرهای مهم چین را اعلام کرده‌اند. این مسئله باعث شده که هزینه بلیت در برخی مسیرهای مهم ازجمله لندن به شانگهای تا 10 هزار یوآن (معادل 1410 دلار) افت داشته باشد.

طبق گزارش آژانس مسافرتی Qunar، اکثر ایرلاین‌های خارجی، شانگهای را به‌عنوان انتخاب اول خود برگزیده‌اند و تاکنون 10 ایرلاین خارجی اعلام کرده‌اند که درصدد برقراری پرواز در مسیر شانگهای هستند. دیگر شهرهای مطرح دراین‌ارتباط عبارت‌اند از دالیان، چونگ چینگ و گوانجو که هرکدام حداقل شاهد برقراری یک ایرلاین خارجی خواهند بود.

با افزایش دسترسی به پروازهای بین‌المللی، هزینه بسیاری از مسیرهای پروازی مهم ازجمله سان‌فرانسیسکو به شانگهای و پاریس به شانگهای دست‌کم 50 درصد کاهش‌یافته است. برای مثال هزینه مسیر لندن به شانگهای به 8725 یوآن رسیده است. برخی از ایرلاین‌های چینی نظیر ایر چاینا، چاینا ایسترن ایرلاین و China Southern Airlines نیز برنامه‌های خود برای پروازهای بین‌المللی را اعلام کرده‌اند. به‌عنوان‌مثال ایر چاینا، 24 مسیر بین‌المللی را برای ماه جولای طراحی کرده است و چاینا ایسترن نیز برای ماه جولای، 21 مسیر را در نظر گرفته است.

همکاری استراتژیک شانگهای با شرکت آمریکایی Riot Games

به گفته مقامات دولت محلی شانگهای، شرکت آمریکایی Riot Games، به‌عنوان یکی از شرکت‌های مطرح درزمینهٔ بازی‌های کامپیوتری در دنیا دفتر مرکزی آسیا پاسیفیک خود را در شهر شانگهای تأسیس خواهد نمود.

براساس گزارش اداره انتشارات و مطبوعات شهرداری شانگهای، شانگهای به‌تازگی یک یادداشت همکاری استراتژیک با Riot Games امضا نموده است. این کمپانی که هم‌اکنون دفتر مرکزی آن در لس‌آنجلس است، طراح بازی کامپیوتری League of Legends است. شانگهای درصدد است که به یک "شهر جهانی e-sport" تبدیل شود. آمارها بیانگر این واقعیت است که درآمد شانگهای از صنعت بازی‌های آنلاین در سال 2019 با رشد سالانه 12،3 درصد به 80،2 میلیارد یوآن (معادل 11،3 میلیارد دلار) رسیده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما