معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۴/۲۰- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۱۰۴۰

تصمیم مجارستان در استفاده از خط لوله انتقال گازروسیه به اروپا از طریق ترکیه

مجارستان تصمیم گرفت تا از خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا از طریق ترکیه موسوم به جریان ترک ( Turk Stream ) استفاده نماید .

مجارستان تصمیم گرفته است  تا از خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا از طریق ترکیه موسوم به جریان ترک ( Turk Stream ) استفاده نماید .

شرکت نفتی  FGSZ این کشور مسئول شد تا نسبت به تکمیل خط لوله انتقال گاز از خاک صربستان به مجارستان اقدام کند .قرار است که از این خط لوله جدید سالانه 6 میلیارد متر مکعب گاز منتقل شود و بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده پروژه ساخت خط لوله انتقال گاز به مجارستان دراکتبر 2021 میلادی به اتمام خواهد رسید .

وزیر امورخارجه مجارستان نیز در این رابطه اعلام کرد که این کشور تمایل دارد تا با استفاده از خط لوله انتقال گاز جریان ترک (Turk Stream ) بتواند نسبت به خرید گاز روسیه اقدام کند و در این خصوص نیز گفتگو میان مسئولان ذیربط دو کشور در خصوص انتقال 4.2 میلیارد متر مکعب گاز آغاز شده است . وی افزود که بوداپست قصد دارد تا نیازمندی خود به گاز روسیه را از طریق بلغارستان و ترکیه تامین نماید .

قبلا سفیر روسیه در بوداپست نیز اعلام کرده بود که در اواخر سال 2021 و یا اوایل 2022 میلادی گاز روسیه از طریق خط لوله گاز جریان ترک وارد مجارستان خواهد شد .

منبع : http://www.sabah.com.tr

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما