معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۴/۱۲- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۶۷۷

امضای یادداشت تفاهم حذف مالیات مضاعف بین امارات متحده عربی و آنگولا

یاداشت تفاهم حذف مالیات مضاعف بین دو کشور آنگولا و امارت متحده عربی در تاریخ 24 ژوئن سال جاری نهائی و برای اجرا به دولت آنگولا ابلاغ شد. این یادداشت تفاهم از ژانویه سال 2021 اجرائی خواهد شد.

برالیو مارتیبن رئیس اتاق مشترک بازرگانی آنگولا- امارات متحده عربی همزمان با نهائی شدن یادداشت تفاهم بین دو کشور، گفت: این توافقنامه استراتژیک باعث تقویت تجارت بین دو کشور و رشد، توسعه و تنوع اقتصادی آنگولا می‌شود. آقای مارتیبن  معتقد است که امارات می‌تواند شریک خوبی برای آنگولا باشد و این موافقتنامه باعث خواهد شد که سرمایه گذاری در  دو کشور به ویژه آنگولا افزایش یابد. وی می‌گوید شهروندان و شرکتهای دوکشور که در کشور دیگر فعالیت می‌کنند از پرداخت مالیات مضاعف معاف می‌باشند که این می‌تواند انگیزه ای برای کار و فعالیت برای شرکتها باشد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی آنگولا- امارات در مورداین موافقتنامه گفت "باید در نظر داشت که نرخ مالیات های اعمال شده در دو کشور به احتمال زیاد متفاوت خواهد بود. اگر نرخ اعمال شده در کشوری که در آن کار می‌کنید بالاتر باشد ، این نرخ نهایی خواهد بود که شما باید بپردازید ، حتی اگر مالیات پرداخت شده در آن کشور از مالیات پرداخت شده در کشور محل اقامت شما کسر شود ، یا حتی اگر شما از پرداخت مالیات معاف هستند. "

به نظر می رسد در حوزه خاورمیانه و خلیج فارس، امارت متحده عربی برنامه جدی برای توسعه ارتباطات اقتصادی در زمینه‌های مختلف با آنگولا دارد. سرمایه گذاری، تجارت، شیلات، گردشگری، نفت  و... مهمترین زمینه‌هایی است که برای همکاری انتخاب شده است. با توجه به سفر سال گذشته شیخ احمد بن دالموک جمعه آل مکتوم از اعضای خانواده حاکم دوبی به آنگولا و امضای توافقنامه‌های متعدد به نظر می رسد دوبی نقش محوری در ارتباط بین امارات و آنگولا داشته باشد.

در ماه گذشته نیز کارخانه مونتاژ تراکتور در منطقه ویژه اقتصادی لواندا پایتخت آنگولا با ظرفیت سه هزار تراکتور در سال که با سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری امارات تاسیس شده است اولین تولیدات خود را به بازار آنگولا ارائه داد. این کارخانه به دنبال سفر شیخ احمد بین دالموک آل مکتوم و توافق با وزارت کشاورزی آنگولا احداث شد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما