معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۴/۱۵- ۱۸:۰۰ - مشاهده: ۹۱۷

اخبار کرونائی قبرس (هفته اول تیرماه 1399)

مهم ترین اخبار و تحولات شیوع ویروس کرونا در جزیره قبرس در هفته اول تیرماه 1399 به شرح ذیل ارائه می‌گردد.
برقراری پروازهای ترکیش ایرلاین به قبرس ترک نشین ( شمالی ) از اول ماه ژوئیه 
این توافق طی گفتگوی تلفنی نخست وزیر قبرس ترک نشین ( شمالی ) با اردوغان انجام شد قرار است  و  قرار است از اول ماه ژوئیه ( 11 تیرماه ) پروازهای ترکیش ایرلاین به مقصد فرودگاه ارجان- قبرس ترک نشین ( شمالی ) آغاز شود . ترکیه از مقاصدی است که در لیست B  قرار دارد و مسافرین میبایستی گواهی عدم ابتلا به کرونا را ارائه نمایند . از ایشان تست هم گرفته خواهد شد و در صورت منفی بودن ؛ اجازه ورود داده خواهد شد.نخست وزیر قبرس ترک نشین ( شمالی ) اعلام نموده است که از مسافرین ورودی از ترکیه علاوه بر دریافت گواهی عدم ابتلا به ویروس کرونا که میبایستی 72 ساعت قبل از پرواز اخذ گردیده باشد ؛ تست کرونا در فرودگاه هم گرفته خواهد شد.
بر اساس گزارش های موجود ، در قبرس تر ک نشین  ( شمالی ) طی دو ماه گذشته هیچ مورد ابتلا به کرونا مشاهده نشده است .
ایران در میان فهرست کشورهای با ریسک بالا در خصوص انتشار ویروس کرونا در قبرس 

هم اکنون کشورمان ایران در لیست کشورهای با ریسک بالا در خصوص انتشار ویروس کرونا قرار دارد و ورود اتباع ایرانی ( باستثنای کسانی که اجازه اقامت دائم در این کشور دارند که البته بایستی مجوزی ویژه دریافت کنند) و همچنین کسانی که از مبدا کشورمان تمایل به سفر به قبرس را دارند ؛ ممنوع میباشد. مسافرین ورودی به قبرس ملزم به رعایت موارد ذیل هستند :

تکمیل فرم مربوط به فرودگاه و کشور مبدا و همچنین  کشورهای ترانزیت .
-تسلیم گواهی تست انجام شده مبنی بر عدم ابتلا به ویروس کرونا ( این تست 72 ساعت قبل از ورود به قبرس میبایستی انجام گرفته باشد)
-در صورت عدم ارائه گواهی تست انجام شده ؛ تست در فرودگاه انجام خواهد شد و مسافر مجبور به اقامت در محل در نظر گرفته شده برای 24 ساعت میباشد.
- در صورت منفی بودن تست انجام شده ؛ 14 روز قرنطینه برای مسافر در نظر گرفته شده است .
- در حال حاضر از کشورهای مندرج در لیست  C از جمله جمهوری اسلامی ایران ؛ تنها افرادی که دارای اقامت دائم و فعال در امر سرمایه گذاری در قبرس هستند؛ مشروط به اخد مجوز ویژه از طریق سفارت قبرس
در کشورهای قرار گرفته در لیست مذکور از جمله سفارت قبرس در تهران؛ میتوانند به این کشور سفر کنند.
سایر اخبار پراکنده در خصوص ویروس کرونا در قبرس 
-در قبرس جنوبی دو مبتلای وارداتی یکی از آمریکا و دیگری از یکی از کشورهای غیر اروپائی ثبت گردیده و مجموعا تعداد مبتلایان  به  996 نفر رسیده است . 
-آغاز پروازهای امارات ایر لاین به قبرس از 15 ژوئیه ( 25 تیر ماه )
-افزودن نام کشور ژاپن در لیست A و کشور صربستان در لیست B  مجاز به سفر به قبرس
- تخصیص کمک تکمیلی به میزان 150 میلیون یورو برای هتلداران ؛ صاحبان صنایع کوچک و متوسط و خویش فرمایانی که با توجه به تبعات کرونا متضرر شده اند . زمان ارائه کمک تکمیلی برای 13 ماه ژوئن لغایت 12 ماه اکتبر تدوین شده است .

- بدلیل ورود یک مسافر بلغاری مبتلا به کرونا به قبرس در روزهای اخیر ؛ بلغارستان از لیست کشورهای با ریسک پائین خارج و به لیست کشورها ی گروه دوم که مسافرین از آن مبدا در فرودگاه مورد آزمایش قرار خواهند گرفت؛ تنزل نمود .

- تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در قبرس جنوبی 992 نفر و فوتی‌ها به مرز 25 نفر رسیده است .  

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما