معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۴/۱۳- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۳۰۹

شرکت توسعه فناوری مالزی

شرکت توسعه فناوری مالزی به مدت 27 سال، نقش اصلی در تجاری‌سازی فناوری در مالزی و ترویج پذیرش فنآوری توسط شرکت‌های محلی را داشته است. این شرکت در حوزه تجارت، در زمینه مدیریت سرمایه، پرورش دهنده و خدمات مشاوره‌ای فعالیت می‌کند. شرکت توسعه فناوری مالزی ترکیبی مناسب از دانش، فناوری، نوآوری، پشتیبانی و سرمایه‌گذاری حرفه‌ای را به عنوان مرکزی کامل در جهت تسریع رشد اقتصادی کشور بشمار می آید.

چشم انداز

به عنوان شرکتی پیشرو در ارائه راه کارهای تجاری‌سازی و نیز یکپارچه سازی شرکت‌های فن آوری از طریق مشارکت‌های استراتژیک

مأموریت

ایجاد، پرورش و ارتقاء شرکت های فناور در جهت ارتقاء فرهنگ جامعه

شرکا

شرکت توسعه فناوری مالزی متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری استراتژیک دولت مالزی[3] است. ریاست شرکت از سال 2012 با اقای عبدرحمان بن ممات هست. وی دارای لیسانس اقتصاد از دانشگاه مالایا و فوق لیسانس مدیریت پیشرفته از دانشکده بازرگانی‌هاروارد بوستون، ایالات متحده است.

 خدمات شرکت توسعه فناوری مالزی

  • سرمایه‌گذاری در کسب و کارها
  • ایجاد مراکز تکنولوژی
  • ارائه خدمات مشاوره‌ای
  • کمک به رشد و تعاون مراکز

 سرمایه‌گذاری در کسب و کار (بودجه تجاری‌سازی)

بودجه، خون حیاتی یک تجارت است و این شرکت تلاش کارآفرینان را برای تأمین بودجه درک می‌کند. اگر یک کسب و کار محلی، حتی یک شرکت نوپا در حال ترویج یک فناوری جدید، شرکت از ان حمایت مالی می‌کند. از جمله بودجه‌هایی که این شرکت دارد مربوط به موارد زیر است:

صندوق توسعه فناوری فراورده‌های حلال

این صندوق بطور خاص در جهت تأمین منابع مالی و نیز کمک به توسعه بنگاهها و مراکز تولید محصولات حلال کوچک و متوسط برای رشد بلندمدت و صادرات محصولات آن‌ها طراحی شده است. تمرکز اصلی این صندوق دسترسی این مراکز به بهترین خدمات و شبکه‌های مشاوره‌ای است و تلاش برای رفع موانع موجود در جهت عرضه محصولات و خدمات حلال به بازار است. این صندوق از سال 1965 در لیست خدمات شرکت توسعه فناوری مالزی گنجانیده شده است. شرکت‌هایی که متقاضی دریافت حمایت‌های این صندوق هستند می‌بایست شرایط ذیل را داشته باشند:

  • حداقل 60٪ سهام شرکت باید متعلق به مالایی‌ها باشد، (The company must be at least 60% owned by Malaysians) قبلاً گواهینامه حلال را از وزارت توسعه اسلامی مالزی اخذ کرده باشد، شرکت نباید یک شرکت تابعه باشد. بعلاوه محصولات شرکت می‌بایست جزو دسته بندی زیر باشد:
  • غذا و نوشیدنی، مواد افزودنی، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد دارویی و شیمیایی، محصولات و خدمات نوآورانه حلال.

 صندوق حمایتی شرکتهای نوپا

این صندوق برای تأمین اعتبار شرکتهای دانش بنیان جدید تأسیس شده است و از طریق اعطای وام به این شرکت‌ها کمک مالی قابل توجهی به آن‌ها می‌کند. این صندوق با هدف حذف موانع مالی و دستیابی به اهداف تجاری‌سازی و رشد اقتصادی، مطابقت با استانداردهای تجارت جهانی طراحی شده است. این صندوق از سال 2016 در لیست خدمات شرکت توسعه فناوری مالزی قرار گرفته است. می‌بایست حداقل 70٪ سهام شرکت‌های متقاضی در مالکیت مالایی‌ها باشد. این صندوق حداکثر تا 5 میلیون رینگیت کمک مالی می‌کند.

صندوق گسترش مشاغل

بودجهٔ صندوق کمک به رشد داخلی شرکت‌ها شامل افزایش تولیدات و دستیابی به تولیدات بیشتر در آن‌ها و اعلام آمادگی برای حرفه‌ای شدن در سطح جهانی متمرکز است. این صندوق از سال 2016 در لیست خدمات شرکت توسعه فناوری مالزی بوده است و می‌بایست حداقل 75٪ سهام شرکت‌های متقاضی در مالکیت مالایی‌ها باشد. درآمد سالانه شرکت بایستی از 1.5 میلیون رینگیت فراتر رفته و شرکت زیانده نباشد. این صندوق حداکثر تا 10 میلیون رینگیت کمک مالی به مشاغل فوق می‌کند.

 صندوق گسترش تجارت

این صندوق برای سرعت بخشیدن به گسترش شرکتهای دانش بنیان در بازارهای بین‌المللی، با ارائه کمک‌های مالی به شرکتهای واجد شرایط ایجاد شده است و هدف آن ایجاد گروهی از شرکت‌های بین‌المللی موفق است. برای استفاده از خدمات مالی این صندوق، شرکت هامی‌بایست حداقل 51٪ از سهام آن‌ها در مالکیت مالایی‌ها باشد. درآمد سالانه شرکت باید حداقل 5 میلیون رینگت باشد و حداقل 3 سال سابقه کاری داشته باشند. این صندوق حداکثر تا 15 میلیون رینگیت برای توسعه بین‌المللی اینگونه شرکت‌ها کمک مالی می‌کند.

 مراکز ارائه تکنولوژی

 پرورش دهنده

شرکت توسعه فناوری فرصتی بسیار عالی برای راه اندازی مراکزفناوری و همکاری با دیگر کارآفرینان متفکر را فراهم می‌کند.

همکاری با پنج مرکز واقع در دانشگاه‌های مختلف (UPM, UKM, UTM, UITM and FRIM)، به اشتراک گذاری دانش و تجربه با شرکت‌ها و محققان را تسهیل می‌کنندو همچنین صنعت و مراکز علمی را قادر می‌سازند تا از نقاط قوت یکدیگر در جهت تسریع انجام فعالیت‌های تجاری استفاده کنند.

دانشگاه پوترا مالزی

مرکز پوترا مالزی- شرکت توسعه فناوری مالزی در سال 1996 پایه گذاری شد و یک پروژه سرمایه‌گذاری مشترک بین دانشگاه پوترا مالزی و شرکت توسعه فناوری مالزی[4] است. نخست وزیر پیشین در سال 1997 رسماً این مرکز را افتتاح کرد. این نخستین سری از مراکز فناوری پرورش دهنده شرکت توسعه فناوری مالزی است که در یک دانشگاه مستقر شده و در سال 1998، این امکان را فراهم کرد تا محیطی رقابتی و توانمند برای جذب، پرورش و حفظ فناوری اطلاعات و ارتباطات رافراهم آورد. امکانات: شامل اینترنت کابلی، وای فای پر سرعت، سرویس گیرنده و تلفن محلی، اتاق‌های کنفرانس مجهز، تجهیزات کپی / چاپ / فکس / اسکن، نوشیدنی گرم / سرد، ناهار عضو و سایرموارد دیگر

انواع اجاره

 

دانشگاه ملی مالزی

مرکز فناوری دانشگاه ملی مالزی- شرکت توسعه فناوری مالزی[5]، دانشگاه و صنایع را قادر می‌سازند درحالی‌که قصد سرعت بخشیدن در فعالیت‌های تجاری‌سازی دارند، در ایجاد و تقویت مراکز از نقاط قوت یکدیگر استفاده کنند.

انواع اجاره

 

دانشگاه تکنولوژی مالزی

مرکز فناوری دانشگاه تکنولوژی مالزی- شرکت توسعه فناوری مالزی[6] در سال 2001 تأسیس شد و یک پروژه سرمایه‌گذاری مشترک بین دانشگاه تکنولوژی مالزی و شرکت توسعه فناوری مالزی است. این مرکز بر روی شرکت‌هایی متمرکز است که عمدتاً در مهندسی پیشرفته و علوم زیستی فعالیت دارند و ازجمله اهداف آن‌ها ارتقاء عمل انتقال فناوری و تجاری‌سازی است.

انواع اجاره

 

انستیتوی تحقیقات جنگل مالزی

مرکز فناوری انستیتوی تحقیقات جنگل مالزی- شرکت توسعه فناوری مالزی[7] که در انستیتوی تحقیقات جنگل مالزی و در منطقه جنگلی بوکیت لاگونگ احداث‌شده است که فضای سبز زیبا و محیط آرامش‌بخش را فراهم می‌کند. این مرکز در یک زمین 4 هکتار قرار دارد. تمرکز اصلی آن روی بیوتکنولوژی و مشاغل مربوط به فناوری استخراج گیاهان است.

انواع اجاره

 

دانشگاه تکنولوژی مارا

مرکز فناوری دانشگاه تکنولوژی مارا- شرکت توسعه فناوری مالزی[8] در سال 2013 در منطقه شاه علم تأسیس شد. این منطقه ازلحاظ استراتژیک در دره کلنگ، مجاور بزرگراه فدرال واقع‌شده است. تمرکز اصلی مرکز بر روی طراحی صنعتی خلاقانه و مبتنی بر فناوری‌های نانو است.

انواع اجاره

 

ارائه خدمات مشاوره‌ای

مرکز توسعه فناوری با این پلتفرم به شرکت‌ها کمک می‌کند تا در مراحل اولیه تجاری‌سازی و ارائه محصولات و خدمات، مطابق با استانداردهای بین‌المللی، به کلاس‌های جهانی دست یابند. ازآنجاکه کارآفرینان همیشه در جستجوی فرصت‌های بزرگ برای رشد و توسعه مشاغل خود هستند. این پلتفرم آن‌ها را با سازمان‌ها و سرمایه‌گذاران بین‌المللی متصل می‌کند تا از این فرصت‌ها برای همکاری بیشتر و دستیابی به پشتیبانی بیشتر مالی استفاده کرده و با مشاغل و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی پیوند برقرار کنند.

 مشاوره توسعه تجاری[9]

کارآفرینان همیشه در جستجوی فرصت بزرگ برای رشد و توسعه مشاغل خود هستند. واحد مشاوره توسعه تجارت شرکت توسعه فناوری مالزی کارآفرینان را با سازمان‌های بین‌المللی متصل می‌کند تا فرصت‌ها را برای همکاری ایجاد کند و خدمات ارائه‌شده به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با شرکای تجاری بالقوه ارتباط برقرار کنند. تمرکز اصلی این بخش توسعه و اجرای فرصت‌های توسعه مرزی و گسترش مشاغل با سازمان‌های بین‌المللی هست.

 مشاوره مالی[10]

شرکت توسعه فناوری مالزی همچنین به شرکت‌ها کمک می‌کند تا از طریق کمک‌های شرکت مالی توسعه فناوری مالزی با پیوند دادن و پیشنهاد آن‌ها به مؤسسات مالی و سرمایه‌گذاران برای دستیابی به پشتیبانی بیشتر مالی، فراتر روند. این بخش همچنین خدمات مرتبط با حسابداری را برای اطمینان از حفظ سوابق مالی شرکت‌ها و برآورده کردن نیاز استاندارد ارائه می‌دهد. تمرکز اصلی این بخش خدمات حسابداری، مدل‌سازی مالی و طرح‌ریزی هست.

مشاوره بازاریابی[11]

از طریق تهیه برنامه‌های توسعه ظرفیت فراگیر، پرورش کاملی برای تکنوکرن‌ها فراهم می‌شود.

مشاوره فنی[12]

توسعه و پیاده‌سازی فرصت‌های رشد در داخل و بین سازمان‌ها

 

[1] Malaysian Technology Development Corporation

[2] Incubation

[3] Khazanah Nasional Berhad

[4] UPM-MTDC

[5] UKM-MTDC

[6] UTM-MTDC

[7] FRIM-MTDC

[8] UiTM-MTDC

[9] Business Development

[10] Financial Advisory

[11] Marketing Advisory

[12] Technical Advisory

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما