معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۳/۲۶- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۴۲۰

اخبار اقتصادی شانگهای چین ( دهه دوم خرداد 1399)

مهم ترین اخبار اقتصادی شانگهای چین در دهه دوم خرداد ماه 1399 که در رسانه‌های این حوزه منتشر شده به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

شش مورد جدید کرونا در شانگهای

به گزارش کمیسیون بهداشت شانگهای، در تاریخ 10 ژوئن 2020، شش مورد جدید ویروس کرونا در این شهر شناسایی شد. در این میان، یکی از موارد شناسایی شده یک چینی است که در ایالات متحده کار می‌کند. بیمار دوم نیز یک چینی است که به هند رفت و آمد می‌کند و 4 نفر بعدی نیز همگی پاکستانی هستند که همگی پرسنل دیپلماتیک می‌باشند .

تمامی این شش نفر برای مداوا به بیمارستان منتقل شده اند و تمامی 138 نفری که در تماس نزدیک با این شش نفر بوده اند (همگی در یک هواپیمای واحد بوده اند) شناسایی و قرنطینه شده اند. تاکنون از تمامی 343 بیمار ورودی به شانگهای، 331 نفر مرخص شده اند و 12 نفر هنوز بستری هستند. یک مورد نیز هنوز در حال گذراندن آزمایش های لازم می‌باشد.

ایجاد یک مرکز فناوری در خانژو بمنظور توسعه اقتصاد دیجیتال

در تاریخ 8 ژوئن، یک مرکز فناوری اقتصاد دیجیتال با سرمایه گذاری منطقه Jianggan و آکادمی علوم سرمایه چین در خانژو  مرکز استان شرقی جه جیانگ چین به بهره برداری رسید. هدف از تأسیس این مرکز تبدیل نوآوری‌های علمی‌به کالاهای قابل مصرف در بازار است. در این راستا این مرکز یک پل همکاری میان شرکت های مطرح، موسسات و دانشگاه‌ها ایجاد می‌کند.

این مرکز از به روزترین تکنولوژی‌ها و آزمایشگاه‌ها برای ایجاد یک پلتفورم بمنظور انجام برنامه‌های تحقیقاتی، تبادل دانش و نمایشگاه استفاده می‌کند. این مرکز در Xinzi Wisdom Park مستقر است و مساحتی حدود 21،5 هکتار دارد. لازم به ذکر است کل سرمایه گذاری انجام شده در این مرکز بالغ بر 226 میلیون دلار می‌شود.

تعمیق مساعدت منطقه ای در دلتای رودخانه یانگ تسه

شاخص های ابتکارهای همکاری جویانه در منطقه دلتای رودخانه یانگ تسه طی یک دهه اخیر دو برابر شده است.

بر اساس گزارش انستیتوی علوم شانگهای و موسسات تحقیقاتی علوم و تکنولوژی استان‌های جه جیانگ، جیانگ سو و آنخویی واقع در دلتای رود یانگ تسه ، این شاخص ها از عدد 100 در سال 2011 به عدد 204،16 در سال 2019 رسیده است که بیانگر این واقعیت است که همکاری‌های منطقه ای در دلتای رودخانه یانگ تسه به سرعت در حال رشد است. اشتراک گذاری منابع، همکاری‌های نوآورانه، اشتراک گذاری نتایج، حمایت از صنعت و نوآوری، بخشی از شاخص هایی است که این منطقه در آنها شاهد رشد بوده است. بر اساس این گزارش، در سال 2018 هزینه‌های R&D ( تحقیق و توسعه ) رقم   2،81 درصد  از GDP این منطقه را به خود اختصاص داده است که سهم شهر شانگهای در این میان 4،16 درصد بود.

توسعه صنایع در شانگهای و این سه استان متفاوت است و به نحوی تکمیل کننده همدیگر هستند؛ نینگبو و تایجو (در استان جه جیانگ) در زمینه تولید قطعات خودرو توسعه چشمگیری داشته اند که خود کمک کننده صنعت تولید خودرو در شانگهای می‌باشد.

در سال 2018 منطقه دلتای رودخانه یانگ تسه، بیش از 316 میلیارد یوآن از صنایع high-tech درآمد داشت که در مقایسه با سال 2010 دو برابر شده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما