معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۹/۰۴/۰۵- ۰۷:۳۰ - مشاهده: ۱۵۹

برنامه توسعه کشت محصول ذرت در ج.د.کنگو

آقای Joseph-Antoine Kasongo وزیر کشاورزی ج.د.کنگو از نیاز مبلغی به میزان 4.4 ( چهار و چهار ) میلیارد دلار برای اجرای طرح ملی احیاء و توسعه کشاورزی در سراسر کشورش از جمله محصول ذرت، خبر داد.

     وزیر کشاورزی ج.د.کنگو گفت: طرح ملی بازیابی و توسعه کشاورزی یک برنامه فعال در کشور است که متاسفانه، هیچ بودجه ای و حتی برنامه ای از سوی اهدا کنندگان، برای آن پیش بینی نشده است. لذا، دولت برای تأمین اعتبار مورد نیاز خود در این بخش، ناگزیر به بانک ها وابسته است تا تولیدات کشاورزی در کشور به روش مدرن انجام پذیرد. وی افزود: هدف تنها، افزایش تولید نیست بلکه دولت به موازات آن خواهان ارتقاء سطح زندگی کشاورزان نیز می‌باشد و ما مصمم هستیم تا این ایده را عملی کنیم. آقای Joseph-Antoine Kasongo ادامـه داد: وزارتخـانه ما در شـرایط مقابله با ویروس کوویـد19 توانست برای اجرا و تحت پوشش بردن این طرح در 33 هزار هکتار زمین واقع در Kasonga Mukuta با شرکت های صلاحیتدار از جمله با شرکت های فعال کشاورزی صنعتـی در حوزه ریاست جمهوری در منطقه( N 'sele DAIPN) و پارک صنعتی Agro واقع در de Bukanga-Lonzo به توافق برسد. لذا، برای این منظور مبلغ 46 میلیون دلار از دولت تقاضا شده است.

وزیر کشاورزی برای نمونه از ترویج کشت ذرت با بذرهای اصلاح شده پیوندی (هیبریدی ) محلی در این طرح خبر داد و افزود: این نوع بذرها می‌توانند تولید را نه به میزان 10 تن بلکه حداقل تا 4 تن در هر هکتار، افزایش ببخشند. با تمام تکنیک هایی که برای بکارگیری در اجرای این طرح در ج.د.کنگو برنامه ریزی شده است، می‌توان میزان محصول تولیدی ذرت کشور را به میزان 132 میلیون کیلو، افزایش بخشید. با توجه به اینکه بهای فعلی هر یک کیلو ذرت معادل یک  دلار  است، کل بهاء برای مجموع محصولات ذرت به عدد 132 میلیون دلار بالغ خواهد شد که با مبلغ 46  میلیون دلار هزینه طی سه یا چهار سال، بسیار اقتصادی خواهد بود.

وزیر کشاورزی در پایان خاطرنشان کرد: با اجرای طرح ملی برای برنامه توسعه کشاورزی  میزان برداشت فعلی محصول ذرت  از 800 کیلوگرم در یک هکتار به طور متوسط به چهار هزار کیلوگرم افزایش خواهد یافت. بنابراین درآمدها از مبلغ فعلی 800  دلار به 4000   دلار در هر هکتار بالغ خواهد شد. با احتساب مبلغ 500  دلار هزینه تمام شده برای تولید، از مابه التفاوت مازاد سود تا مبلغ 2.700 دلار برای هر هکتار نیز برخوردار خواهد شد.

منبع:  congo.com/juin 8, 2020 https://acp

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما