معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۸/۰۹/۰۷- ۰۹:۰۰ - مشاهده: ۴۴۶

چالش های پیش روی کسب و کارهای کوچک در آفریقای جنوبی

مشاغل کوچک بیش از 90٪ کسب و کار در همه اقتصادها، و همچنین اکثریت اشتغال یک کشور در سراسر جهان را تشکیل می دهند. لذا تمرکز دولت آفریقای جنوبی بر توسعه کسب و کارهای کوچک (SME) نشان می دهد که آنها در مورد رشد و پیشرفت آنها و بهبود اقتصادی جدی هستند . با این حال ، راه اندازی یک کسب و کار در حد و اندازه SME هنوز در آفریقای جنوبی دشوار است. شرکت های کوچک و متوسط برای رشد مشاغل خود با چالش های بسیاری در این کشور روبرو هستند.

یکی از مهمترین مواردی که صاحبان مشاغل باید در ابتدای کار یاد بگیرند این است که چگونه در شرایط دشوار بتوانند خود را مدیریت کنند، بخصوص وقتی صحبت از امور مالی است. از آنجا که صاحبان کسب و کار سطح تحصیلات و تجربه‌های مختلفی دارند، باید برای کنترل امور مالی شخصی خود تلاش کنند. همین امر در مورد SME ها نیز صدق می‌کند. این یک واقعیت شناخته شده است که اکثر شرکت های کوچک و متوسط در دو سال اول کاری خود شکست می خورند. بسیاری از این موارد به عدم کنترل موثر امور مالی مربوط می‌شود.

 مشاغل کوچک بیش از 90٪ کسب و کار در همه اقتصادها، و همچنین اکثریت اشتغال یک کشور در سراسر جهان را تشکیل می دهند. با توجه به اینکه SME ها در اقتصاد آفریقای جنوبی مهم هستند، سه چالش اساسی که در مقابل آنها قرار دارند عبارتند از:

  1.  دسترسی به بازارها
  • دسترسی محدود، یک مانع اساسی برای رشد کلیه شرکت های کوچک و متوسط در آفریقای جنوبی است. مشاغل بزرگ سهم عظیمی از بازار را دارند و رقابت برای مشاغل کوچک را سخت می‌کند. در آفریقای جنوبی، مراکز خرید و فروشگاه‌های زنجیره ای خود بزرگترین مانع برای شکل گیری و موفقیت اشتغال واحدهای کوچک عرضه کالا و خدمات هستند.

 برای کمک به رشد و توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط و تبدیل شدن به یک شرکت بزرگ، شرکت های کوچک و متوسط نیاز به دسترسی به بازارهای مختلف و زنجیره‌های تأمین دارند.

  1.  بازاریابی

برای ورود به رقابت های بازار و جلب مشتری، به عواملی نظیر مهارت، پول و فناوری صحیح نیاز است. راه اندازی یک فعالیت آنلاین برای دستیابی و نگهداری مشتری، تولید محصول و آگاهی از برند و همچنین ایجاد مسیرهایی برای سازمان، پر هزینه است. بنابراین، شرکت های کوچک و متوسط برای ساختن برند خود و بقا در یک دوره پیشرفته فنی باید با ابزار بازاریابی آنلاین، رسانه‌های اجتماعی و روابط عمومی آشنا شوند. این موارد در تمام کشورها از جمله آفریقای جنوبی صدق می‌کند.

  1.  فناوری

در چهارمین انقلاب صنعتی، اقتصاد دیجیتالی در حال پیشرفت است. اگر در شغل خود با فناوری‌های جدید سر و کار دارید با دو انتخاب روبرو هستید: یا آن را فرا خواهید گرفت و یا کسب و کار خود را با مشکل مواجه خواهید نمود.

در سراسر جهان، شرکت های کوچک و متوسط برای کارآیی، پیشرفت و تجربه به سرعت در حال انتقال خدمات خود به سمت کانال های دیجیتال هستند. هر چند ممکن است این تصور وجود داشته باشد که در آفریقای جنوبی استفاده از فناوری روز دنیا گران تمام می‌شود، اما باید به این امر واقف بود که بکارگیری فناوری‌های جدید ابزار کار است. یافتن یک فناوری کارآمد می‌تواند در بقا و پایداری تجارت در یک دوره طولانی مدت کمک کند.

 در خاتمه لازم به ذکر است که وجود مهاجرین از نقاط مختلف آفریقا که برخی از آنها در اشتغال ها و ایجاد واحدهای کوچک بطور موفق عمل کرده اند، ضمن اینکه می‌تواند برای مردم سیاه پوست آفریقای جنوی الگوی خوبی باشد، در آن سو برای مراکز بزرگ خرید و فروشگاه‌های زنجیره ای یک خطر بالقوه و بالفعل محسوب می‌شوند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما