معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی سیرالئون

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور سیرالئون در هفته چهارم مردادماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

نگاهی به موضوع منابع آب در قزاقستان

دولت قزاقستان پیش نویس سند مفهومی‌ توسعه سیستم مدیریت منابع آب برای سال های 2030-2024 را در 30 ژانویه به تصویب رساند. به گفته نورژان نورژیگیتوف، وزیر منابع آب و آبیاری، این سند ساخت 20 مخزن جدید، بازسازی 15 مخزن موجود و نوسازی بیش از 14000 کیلومتر کانال آبیاری و سازه‌های هیدرولیکی را در نظر گرفته است.

اخبار اقتصادی تاجیکستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی تاجیکستان در هفته سوم فروردین 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی ترکیه - ارزروم

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی شرق و جنوب شرق ترکیه در نیمه دوم بهمن ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این حوزه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

سهم صنعت آب در اقتصاد ایتالیا

اندیشکده آمبروزتی به مناسبت روز جهانی آب جلسه ای مجازی را بمنظور بررسی منابع آبی و ارزش آن در اقتصاد ملی برگزار کرد. اهم مطالب گزارش منتشره از سوی آمبروزتی به شرح ذیل ارائه می گردد.

نگاهی به انرژی‌های تجدید پذیردر آسیای مرکزی

تنوع بخشیدن به منابع تامین نیروی برق و استفاده از انرژی‌های جدید در سالهای اخیر به طور گسترده ای در دستورکار کشورهای آسیای مرکزی به ویژه قزاقستان و ازبکستان قرار گرفته است. قزاقستان به گونه جدی تری از زمان برگزاری نمایشگاه اکسپو- 2017 با عنوان "انرژی آینده" این موضوع را دردستورکار قرارداده است. درمجموع بخش انرژی آسیای مرکزی درحال تغییر است. البته تغییرات مورد انتظار به علت مسائل مالی برخی از پروژه‌های پیش بینی شده و نیز اختلافاتی که میان کشورهای منطقه وجود دارد، ممکن است با سرعت کمتری توام باشد. برخلاف بخش انرژی سنتی منطقه که رقابت قدرتهای بزرگ در آنها نقش مهمی ایفا می‌کند، اجرای پروژه در رابطه با انرژی‌های نو درحال حاضر فراتر از این رقابتها، به ظرفیت کشورهای منطقه برای تامین مالی پروژه‌ها وابسته است.