معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۵/۳۰- ۰۷:۵۹

اخبار اقتصادی سیرالئون

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور سیرالئون در هفته چهارم مردادماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

اعلام آمادگی مسئولین بهداشت سیرالئون برای مقابله با آبله میمونی

به دنبال گزارش‌های اخیر در خصوص شیوع آبله میمونی در یکی از کشورهای همجوار، مدیر برنامه آموزش بهداشت سیرالئون، هارولد توماس، به مردم اطمینان داد که وزارت بهداشت در حالت آماده‌باش قرار داشته و آماده پاسخگویی به هر گونه شیوع احتمالی است. توماس در مصاحبه با رسانه آووکو بر ماهیت مسری آبله میمونی تاکید و خاطرنشان کرد که بروز حتی یک مورد در کشور به دلیل پتانسیل شیوع سریع آن به عنوان یک شیوع سراسری در نظر گرفته خواهد شد.

آقای توماس توضیح داد که این ویروس متعلق به خانواده آبله است و اولین بار در جمهوری دموکراتیک کنگو در سال 1970 شناسایی شد. سیرالئون طی سال‌ها چند مورد از آبله میمونی را ثبت کرده که اولین مورد در ناحیه بو و دیگری در پوجهون گزارش شده بود. در هر دو مورد، این بیماری به طور گسترده انتشار پیدا نکرد.

توماس خاطرنشان کرد که افراد زیر 35 سال در سیرالئون به طور خاص در برابر این ویروس آسیب پذیر هستند، زیرا آنها در برابر آبله واکسینه نشده‌اند و واکسن آبله می‌تواند یک ایمنی نسبی را در برابر آبله میمونی ایجاد کند. وی افزود: "افراد بالای 35 سال کمتر در معرض خطر هستند زیرا مدت‌ها قبل علیه آبله واکسینه شده‌اند."

https://awokonewspaper.sl/we-are-prepared-for-the-contagion-monkeypox-harold-thomas-moh/

 آلودگی منابع آبی سیرالئون در پی عملیات ساخت راه‌آهن در گینه توسط شرکت چینی

ساکنان روستای لاگاتا در ناحیه کارینی، در نزدیکی مرز گینه، گزارش داده‌اند که ساخت راه‌آهن توسط یک شرکت چینی با مجوز مقامات گینه منجر به آلودگی منابع آب خانگی در منطقه آنها شده است. این خط آهن که برای اتصال دهکده لاگاتا در سیرالئون به کوناکری، گینه ساخته می‌شود، از قلمرو سیرالئون گذر کرده و به سمت سوماندو و مونتیممبا - منطقه‌ای که به زمین‌های کوهستانی‌اش معروف است و بین ساحل عاج، لیبریا و گینه قرار دارد، امتداد می‌یابد.

هدف از این پروژه ایجاد یک پیوند حمل و نقلی جدید برای گینه و تقویت مبادلات اقتصادی و اجتماعی آن با کشورهای همسایه آفریقایی است. با این حال، این عملیات ساخت و ساز تبعات منفی ناخواسته‌ای برای جوامع محلی در سیرالئون داشته است. رود کیتا و دیگر منابع آبی مجاور توسط فعالیت‌های ساختمانی آلوده شده و دسترسی ساکنان به آب سالم برای شرب، استحمام، پخت و پز و سایر مصارف ضروری را دشوار ساخته است. این آلودگی نه تنها روستاییان بلکه حیوانات اهلی آنها را نیز تحت تأثیر قرار داده است. جوامع آسیب دیده برای تأمین نیازهای روزانه خود به شدت به این منابع آبی متکی هستند و این آلودگی تهدیدی جدی برای سلامت و رفاه آنها می‌باشد.

https://awokonewspaper.sl/chinese-railroad-construction-in-guinea-pollutes-water-sources-in-sierra-leone/

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما