معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

مزیت سبز شدن برای صنایع آفریقایی

انتظار می‌رود طی 20 تا 30 سال آینده، حجم صنایع آفریقایی دو برابر شود. دستور کار 2063 اتحادیه آفریقا که طرح توسعه این قاره را ترسیم می‌کند، می‌خواهد رویای تبدیل کردن آفریقا از صادر کننده صرف مواد خام به مرکز تولید پیشرفته‌ای که با بکارگیری مواد اولیه بومی در فرایندهای تولید خود، ثروت خلق می‌کند، اشتغال‌زایی دارد و برای مردم رفاه به ارمغان می‌آورد، را محقق سازد.

اخبار اقتصادی سوئد

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی سوئد در هفته اول مرداد 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

معضل تولیدواکسن در ایتالیا

پنهان شدن در پشت پرده بی فایده است. ایتالیا ، مانند اکثر کشورهای اروپایی ، با واکسن‌های ضد کووید مشکل بزرگی دارد. سیستم سهمیه بندی که توسط بروکسل تنظیم شد ، سیستمی‌که در تئوری باید به هر دولت اجازه می داد دوزهای کافی برای ایمن سازی جمعیت مربوطه خود را دریافت کند ، بلافاصله نابود شد. دقیقاً ، از آنجا که برخی از رسانه‌ها وجود توافق نامه‌های دو جانبه امضا شده بین کشور های خاص و شرکت های دارویی را برای دستیابی به دوزهای اضافی فاش کرده اند.

مقاله فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ درخصوص واکسن کرونای ساخت شرکت بیونتک مستقر در شهر ماینس آلمان

روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ روز پنج شنبه گذشته مورخ 22 آبان 1399 ( 12 نوامبر ) طی مقاله‌ای تحت عنوان: " واکسنBIONTECH: حصول موفقیت نزدیک است." به قلم ایلکا کوپلین، عضو هیات تحریریه اقتصادی این نشریه خبری؛ به آخرین تحولات مرتبط با تولید و تایید نامزد واکسن مشترک شرکت های بیونتک آلمانی و فایزر آمریکایی پرداخته است.

اخبار اقتصادی فرانکفورت آلمان (هفته اول مردادماه 1399)

اهم اخبار اقتصادی حوزه فرانکفورت آلمان و ایالت های اطراف آن هفته اول مردادماه 1399 که در رسانه‌های این حوزه منتشر شده به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

تحولات و رویدادها در دانمارک تحت تاثیر بیماری کرونا

در پی شیوع ویروس کرونا و تحت تاثیر این همه گیری در کشور دانمارک تحولات و وقایعی طی دو هفته اخیر روی داده است که به برخی از آنها در این گزارش اشاره شده است.

اخبار اقتصادی فرانکفورت آلمان (هفته دوم تیرماه 1399)

اهم اخبار اقتصادی فرانکفورت آلمان هفته دوم تیرماه 1399 که در رسانه‌های این حوزه منتشر شده به شرح ذیل ارائه می‌گردد: