معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

برنامه هند برای خودکفایی در تولید کود اوره تا پایان سال 2025

طبق اعلام وزیر مواد شیمیایی و کودهای هند، این کشور واردات کود اوره را تا پایان سال 2025 متوقف خواهد کرد. کود اوره پرمصرف ترین کود شیمیایی در کشاورزی هند بوده و مصرف سالانه آن حدود 35 میلیون تن برآورد می‌شود. اهم اقدامات و برنامه دولت هند جهت خودکفایی در تولید و توقف واردات اوره به شرح ذیل اعلام شده است:

اخبار اقتصادی بولیوی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی بولیوی در هفته اول آبان‌ماه 1402، مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

بررسی بازار کود اوره در فیلیپین

توسعه بخش کشاورزی یکی از اولویت های دولت فیلیپین است و این دولت قصد دارد با توسعه ظرفیت تولید محصولات اصلی غذایی به ویژه برنج و نیز مدیریت بهتر بخش توزیع محصولات کشاورزی قیمت این محصولات را کاهش دهد. در بخش کشاورزی اوره به طور گسترده هم به عنوان کود و هم به عنوان مکمل خوراک دام استفاده می‌شود و بر اساس آمارها این کشور سالانه حدود 2.5 میلیون تن کود مصرف می‌کند که بخش عمده آن وارداتی است. لذا بازار اوره در فیلیپین پتانسیل مطلوبی برای صادرات دارد که در این مطلب به آن پرداخته شده است.

وضعیت تولید و واردات انواع کودهای کشاورزی در برزیل

نوشتار زیر اجمالا به آخرین وضعیت تولید و نیاز کشاورزی برزیل به انواع انواع کودها اشاره دارد.

اخبار اقتصادی بولیوی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی بولیوی در هفته اول بهمن ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی بولیوی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی بولیوی در هفته سوم مهرماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

انجام مناقصه در کشور پرو برای خرید کود اوره

اطلاعیه انجام مناقصه در کشور پرو برای خرید کود اوره به همراه ضمیمه‌های آن حاوی شرایط و مشخصات کود اوره مورد نیاز این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی ترکمنستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکمنستان در هفته نخست فروردین 1401 به نقل از رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

راه اندازی پرتال نظارت بر تولید و توزیع کود اوره توسط پاکستان

دولت پاکستان برای توسعه بخش کشاورزی و تامین بدون وقفه گاز برای صنعت کود شیمیایی جهت افزایش تولیدات کشاورزی، یارانه 400 میلیارد روپیه ای در نظر گرفته است. علاوه بر آن پرتال نظارت بر تولید و عرضه کود اوره جهت کنترل قاچاق کود اوره راه اندازی شده است.

اخبار اقتصادی پاکستان - کویته

اهم اخبار و تحولات اقتصادی ایالت بلوچستان پاکستان در هفته سوم دی ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد: