معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۴/۲۳- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۴۲

انجام مناقصه در کشور پرو برای خرید کود اوره

اطلاعیه انجام مناقصه در کشور پرو برای خرید کود اوره به همراه ضمیمه‌های آن حاوی شرایط و مشخصات کود اوره مورد نیاز این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

بنا به اعلام وزارت توسعه کشاورزی و آبیاری پرو، از ۱۲ جولای ۲۰۲۲ ، سومین فرایند بین المللی برای خرید کود اوره در پرو آغاز شده است. این وزارت از طریق مجموعه برنامه توسعه تولیدی کشاورزی روستایی ( اگرو رورال )، در رابطه با فرایند جدید برای تامین کودهای نیتروژنی اوره برای مصارف کشاورزی اعلام کرد که مناقصه در چارچوب دستور اقدام فوری که برای اولین بار با دعوت به  اعلام قیمت از طریق سفارت های کشور پرو در خارج از کشور انجام می‌شود صورت خواهد گرفت. فرایند جدید بر اساس برآورد فنی و مسئولانه بر اساس ثبت تولیدکنندگان کشاورزی ( پی پی آ ) که با ثبت نام تولیدکنندگان جدید در سطح ملی در حال گسترش است ، خواهد بود. 

وزارت کشاورزی افزود تامین کننده یا تامین کنندگان انتخاب شده باید در دو نوبت  ۶۵۵۸۷ تن تحویل دهند : تحویل اول شامل ۴۱۳۷۲ تن و در دومین مرحله ۲۴۲۱۵ تن به منظور دادن اوره به تولیدکنندگان ثبت شده خواهد بود که به عنوان بخشی از راهبرد مداخله دولت برای تضمین پویش کشاورزی ۲۰۲۲- ۲۰۲۳  است. با هدف مشارکت وسیع تر در مناقصه در سطح بین الملل و برای تضمین تحویل به موقع اوره با استانداردهای بالای بین المللی و بهترین نرخ در بازار ، وزارت کشاورزی با همکاری وزارت امور خارجه از طریق سفارت های خود از بیش از ۱۱۰ شرکت از ۵۲ کشور دعوت بعمل آمده است.

همچنین اعلام شده است که فرایند ،اجازه مشارکت دیگر شرکت هایی که از طریق کانال های رسمی ثبت نام کنند را می دهد. بلاتکلیفی در مورد خرید اوره ادامه دارد، وزارت کشاورزی برای مقابله با بحران ۳۴۸ میلیون دلار دیگر درخواست کرده است. اگرو رورال، مشخصات جدید خرید بین المللی اوره را عرضه کرده است ،  با این وجود لایحه تعیین قیمت  فروش کود همچنان در دست بررسی است. اوره کودی است که بیشترین تقاضا را در کشاورزی پرو دارد که بیشتر در تولید برنج ، ذرت و سیب زمینی استفاده می‌شود. برای بخش کشاورزی یک ماه مانده تا شروع پویش بذرپاشی صورت گیرد و هنوز تاریخ قطعی ورود اوره که دولت از اواخر سال ۲۰۲۱ تعهد داده بود مشخص نیست.

هرچند وزارت کشاورزی اعلام کرده که اوره خریداری شده از قبل بین روزهای ۱۵ تا ۱۸ آگوست امسال وارد این کشور خواهد شد.  طبق گزارش دیوان محاسبات کشور هیچ کدام از دو مورد تامین کننده اوره که در دوره‌های قبل برای تامین اوره پذیرفته شده بودند نتوانستند تعهدات در زمینه ویژگی‌های فنی و شرایط تحویل را که اگرو رورال در مناقصه تعیین کرده بود اجرا کنند. این دو شرکت MF Fertilizantes S.A.  و Dreymoor Fertilizers Overseas PTE LTD بودند که برای خرید ۷۳۲۵۸ تن اوره و در جهت کاهش بحران بخش کشاورزی انتخاب شده بودند. با این وجود مسئله مهم تر برای هر دو شرکت در ارتباط با شرایط تحویل است که هیچکدام مدت زمان ۳۵ روز برای رساندن کود را قطعی نکرده است. به منظور شفافیت ، مشخصات فنی مناقصه جدید در سایت های وزارت کشاورزی منتشر شده است :

www.gob.pe/midagri

www.gob.pe/agrorural

 دانلود فایل DIRECTIVE FOR THE PURCHASE OF NITROGEN FERTILIZER UREA IN THE INTERNATIONAL MARKET

دانلود فایل Fertilizer Extraction and Marketing

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما