معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی ترکیه - ارزروم

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی منطقه شرق و جنوب شرق ترکیه در نیمه دوم دی ماه 1402مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی عراق - کربلای معلی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی عراق - کربلای معلی در نیمه دوم مهرماه 1402، مندرج در سانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی عراق - نجف اشرف

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی عراق - نجف اشرف، دیوانیه و المثنی در هفته چهارم مردادماه 1402 مندرج در سانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی عراق - کربلای معلی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی عراق - کربلای معلی در دهه دوم تیرماه 1402، مندرج در سانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

بروز خشکسالی در آستانه فصل کشت غلات در الجزایر

تأخیر در بارندگی‌های پاییزی به همراه ورود موج گرمای بی‌سابقه که طی آن دمای هوا در مناطق غربی و مرکزی کشور بیش از 6 درجه بالاتر از میانگین فصلی افزایش یافت، باعث نگرانی کشاورزان در ابتدای فصل کاشت غلات شده است.

خشک سالی در نیوزیلند

در کشور نیوزلند علی رغم وجود منابع آبی قابل توجه به دلیل گرم شدن هوای این کشور، شرایط زیست محیطی، کاهش باران و آلوده شدن منابع آب شیرین، تامین آب باکیفیت و قابل شرب در این کشور با مشکل رو به رو شده است. پدیده کاهش باران نیز از جمله اتفاق های زیست محیطی نگران کننده سال های اخیر این کشور شده است. کمبود آب مسئولان را بر آن داشته است تا محدودیت های اجباری آب را در نظر بگیرند. در این مطلب به بررسی وضعیت خشکسالی در این کشور و راهکارهای مقابله با آن پرداخته شده است.