معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

افزایش رشد صنعتی روسیه در سال 2023 و پیش بینی برای سالجاری میلادی

بر اساس گزارش منتشره توسط سرویس آمار ایالتی فدرال ( Rosstat ) رشد صنعتی در روسیه در سال میلادی گذشته پنج برابر بیشتر از سال 2022 به ثبت رسیده است که بیشترین افزایش مربوط به تولید صنایع مرتبط با صنایع دفاعی و جایگزینی واردات بوده و تولید محصولات فلزی، الکترونیک و سایر وسایل نقلیه نیز افزایش داشته است.

اخبار اقتصادی اروگوئه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اروگوئه در هفته سوم آذر‌ماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

رشد صنایع کشورهای جنوب شرقی آسیا در سال 2023

آسیای جنوب شرقی مکانی مناسب برای رشد صنایع متعدد در سراسر منطقه بوده که پیش بینی می‌شود در سال 2023 سریعتر از متوسط رشد جهانی حرکت کند. آ.سه.آن یا اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا از جمله مناطقی است که سریع‌ترین رشد را در جهان دارد. بر اساس گزارش بانک توسعه آسیایی ADB، رشد اقتصادی در جنوب شرق آسیا در سال 2022 به 5.5 درصد رسید. در حالیکه پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول (IMF) برای رشد جهانی 3.2 درصد در سال 2022 و 2.7 درصد در سال 2023 بود. بنابراین پیش‌بینی می‌شود ASEAN همچنان به طور قابل توجهی سریع‌تر از میانگین جهانی رشد کند.

اخبار اقتصادی ازبکستان-تاشکند

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ازبکستان در هفته سوم آبان ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

رشد اقتصادی ارمنستان در هشت ماه سال 2022

بر اساس گزارش کمیته آمار ارمنستان از ژانویه تا اوت 2022، نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاخص فعالیت اقتصادی ارمنستان 13.9 درصد افزایش یافته است.

اخبار اقتصادی قرقیزستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی قرقیزستان در نیمه اول اردیبهشت 1401 که در رسانه‌های این کشور منتشر شده است به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی اوکراین (هفته سوم بهمن ماه 1399)

اهم اخبار و تحولات اقتصادی کشور اوکراین در هفته سوم بهمن ماه 1399 که در رسانه‌های این کشور انتشار یافته به شرح ذیل اعلام می‌گردد.