معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

وضیعت اقتصادی و اجتماعی ویتنام در 9 ماهه 2023

در این گزارش به بررسی متغییرهای اصلی و کلیدی اقتصاد ویتنام در نه ماهه نخست سال جاری پرداخته شده است. رشد تولید ناخالص داخلی 4.24 درصدی، نرخ تورم 3.16 درصدی، حجم تجارت خارجی 497.6 میلیارد دلاری و جذب سرمایه‌گذاری خارجی 20.2 میلیارد دلاری از جمله شاخص‌های کلان اقتصادی این کشور در مدت مذکور است. شایان ذکر است نرخ رشد اقتصادی هدفگذاری شده در سال جاری 6.5 درصد بوده که با توجه به مشکلات و چالش‌های اقتصادی ویتنام در سال جاری، بسیاری از موسسات اقتصادی و اعتباری داخلی و بین‌المللی، دستیابی به این نرخ رشد اقتصادی را بسیار دشوار ارزیابی می‌کنند.

اخبار اقتصادی ویتنام

گزیده اخبار اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌های ویتنام در هفته اول شهریور ماه 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی ویتنام

گزیده اخبار اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌های ویتنام در هفته چهارم مرداد ماه 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی ویتنام

گزیده اخبار اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌های ویتنام در هفته دوم مرداد ماه 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

گزارش تجارت خارجی ویتنام در شش ماهه ابتدای 2023

بر اساس اطلاعات اداره کل آمارهای عمومی ویتنام، این کشور در شش ماهه ابتدای سال جاری میلادی رکورد تراز تجاری مثبت 12.25 میلیارد دلاری را ثبت نموده است.

اخبار اقتصادی ویتنام

گزیده اخبار اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌های ویتنام در هفته اول خرداد ماه 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی ویتنام

گزیده اخبار اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌های ویتنام در هفته اول اسفند ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی ویتنام

گزیده اخبار اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌های ویتنام در هفته سوم دی ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی ویتنام

گزیده اخبار اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌های ویتنام در هفته چهارم آذر ماه 1401 به شرح زیر ارائه می‌گردد.

شاخص های اقتصادی ویتنام در سال 2020

بر اساس آمار منتشر شده توسط اداره کل آمار ویتنام اطلاعات مربوط به نماگرهای اقتصادی این کشور در سال 2020 به شرح زیر اعلام شده است .