معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی هند - مومبای

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی مومبای هند در هفته اول دی ماه 1402 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر می‌باشد:

صنعت چای سریلانکا در سال 2022

چای مهم‌ترین محصول کشاورزی سریلانکا و بعد از پوشاک و منسوجات، مهم‌ترین کالای صادراتی این کشور محسوب می‌شود. چای سریلانکا که با نام «چای سیلان» شناخته می‌شود، سالانه درآمدی بین 1.2 تا 1.5 میلیارد دلاری را برای این کشور به ارمغان می‌آورد. از سوی دیگر این صنعت چه در بخش کشت و چه در بخش فرآوری، سهم مهمی از اشتغال سریلانکا را نیز بر عهده دارد.

اثرات منفی جنگ روسیه و اوکراین بر صادرات چای کنیا به حوزه CIS

براساس گزارش روزنامه بیزنس دیلی کنیا، جنگ روسیه و اوکراین اثرات قابل توجهی بر صادرات چای به کشورهای CIS داشته است. افزایش شدید هزینه‌های حمل و نقل که ناشی از اختلال در رفت و آمد کشتی‌ها در دریای سیاه است، منجر به افزایش قیمت نهایی چای در کشورهای این منطقه و در نتیجه کاهش تقاضا برای این نوشیدنی در کشورهای این حوزه شده است

اخبار اقتصادی جمهوری آذربایجان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری آذربایجان در هفته دوم شهریور 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی ترکیه - طرابوزان

اهم اخبار تحولات اقتصادی ترکیه حوزه شرق دریای سیاه در فروردین ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

اخبار اقتصادی ترکیه - طرابوزان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکیه - حوزه شرق دریای سیاه - در دی ماه 1400 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

افزایش صادرات چای ترکیه در ماه‌های نخست سال 2021

ترکیه در 5 ماه نخست سال جاری میلادی ، 2 هزار و 115 تن چای به ارزش 8.5 میلیون دلار به 104 کشور صادر نمود.

اخبار و تحولات اقتصادی ترکیه (بهمن ماه 1399)

اهم اخبار و تحولات اقتصادی داخلی و خارجی ترکیه در بهمن ماه 1399 که در رسانه‌های این کشور منتشر شده است به شرح ذیل می‌باشد؛

اخبار اقتصادی منطقه ترابوزان ترکیه (هفته اول دی ماه 1399)

اخبار و تحولات اقتصادی منطقه ترابوزان ترکیه در هفته اول دی ماه 1399 که در رسانه‌های این حوزه منتشر شده به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

دلیل غلبه سریلانکا بر کنیا در عرصه چای

چای یکی از منابع اصلی درآمد کنیا است و آن را به یکی از صادرکنندگان اصلی این محصول تبدیل کرده است. با این حال، کنیا هنوز فاصله زیادی با آنچه سریلانکا در عرصه صادرات چای به دست آورده است دارد و پیشی گرفتن از سریلانکا برای کنیا در حال حاضر رویایی بیش نیست؛ اما چرا؟