معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

بازار محصولات حلال در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس

نوشتار پیش رو به طور اجمالی و گذرا به بررسی «بازار محصولات حلال در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس» پرداخته است. کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، مجموعاً بازار قابل توجهی برای محصولات غذایی حلال دارند، در سال 2020، اندازه بازار محصولات حلال در این منطقه بین 20 تا 25 میلیارد دلار بوده است. بازار غذای حلال در شورای همکاری خلیج فارس با عواملی مانند رشد جمعیت، افزایش درآمد شهروندان، شهرنشینی و افزایش آگاهی از نیازهای غذایی حلال، رشد ثابتی را در یک دهه اخیر تجربه کرده است.

هجدمین نمایشگاه سالانه حلال در مالزی

هجدهمین نمایشگاه سالانه حلال مالزی با عنوان "تنوع بخشی در فرصتهای حلال" طی چهار روز در کوالالامپور پایتخت این کشور برگزار شد. در حال حاضر صنعت حلال با استقبال قابل توجهی در سطح جهانی روبرو شده است و پیش بینی میشود حجم این بازار از 2.1 تریلیون دلار کنونی به3.27 تریلیون دلار در سال 2028 برسد. مالزی از سال 2004 به صورت سالانه اقدام به برگزاری نمایشگاه صنعت حلال نموده است.

اخبار اقتصادی روسیه - جمهوری تاتارستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روسیه (جمهوری تاتارستان) در هفته سوم اردیبهشت 1401 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی روسیه - جمهوری تاتارستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روسیه (جمهوری تاتارستان) در هفته اول اسفند ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار و تحولات اقتصادی تایلند(هفته دوم مهر 1399)

برخی از مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی تایلند در هفته دوم مهر ماه 1399 که در رسانه‌های این کشور منعکس شده به شرح زیر می‌باشد :