معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

عملکرد ویتنام در جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی

ویتنام همچنان برای شرکت های سرمایه گذار خارجی که بدنبال فرصت سرمایه گذاری هستند، ظرفیت و جذابیت دارد. این کشور با اقتصاد پر رونق، موقعیت جغرافیایی راهبردی در منطقه جنوب شرق آسیا، نزدیکی به بازار چین و رشد اقتصادی بالا، فرصت‌های زیادی را برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) در بخش های مختلف ارائه می دهد.

آخرین پیش‌بینی بانک جهانی از رشد اقتصاد ویتنام در سال 2024

مجموعه‌ای از اصلاحات اقتصادی از سال 1986 به بعد همراه با روندهای جهانی موافق، به ویتنام کمک کرد تا تنها با گذشت یک نسل، از یک اقتصاد به شدت فقیر در بین کشورهای جهان به اقتصادی با درآمد متوسط تبدیل شود. رشد تولید ناخالص داخلی سرانه در این کشور شتاب بالایی داشته و در حالی که تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 1984 کمی‌بیش از 18 میلیارد دلار با درآمد سرانه 200 تا 300 دلار برآورد می‌شد، در سال 2023 تولید ناخالص داخلی این کشور در حدود 430 میلیارد دلار با درآمد سرانه حدود 3800 دلار برآورد شد.

اخبار اقتصادی ویتنام

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ویتنام در هفته سوم مرداد ماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی ویتنام

گزیده اخبار اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌های ویتنام در هفته دوم شهریور ماه 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی ویتنام

گزیده اخبار اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌های ویتنام در هفته چهارم تیر ماه 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی ویتنام

گزیده اخبار اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌های ویتنام در هفته اول اسفند ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی ویتنام

گزیده اخبار اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌های ویتنام در هفته چهارم دی ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی ویتنام

گزیده اخبار اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌های ویتنام در هفته سوم دی ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی ویتنام

گزیده اخبار اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌های ویتنام در هفته چهارم آذر ماه 1401 به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی ویتنام

گزیده اخبار اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌های ویتنام در هفته دوم آذر ماه 1401 به شرح زیر ارائه می‌گردد.