معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

افزایش تعداد پروانه‌های کار برای اتباع خارجی در بوسنی و هرزگوین

بر اساس گزارش سالانه شورای وزیران بوسنی و هرزگووین ، در طول سال 2023 در این کشور، 2449 پروانه کار برای استخدام اتباع خارجی صادر شد که از این تعداد 579 پروانه کار تمدید شده و 1870 پروانه کار جدید صادر شده است.

جذب سرمایه مستقیم خارجی و سهم فروش املاک و مستغلات به اتباع خارجی در ترکیه

براساس اعلام بنیاد تحقیقات سیاستهای اقتصادی ترکیه که از داده‌های بانک مرکزی این کشور استخراج گردیده، در 9 ماهه سال جاری میلادی ، میزان جذب سرمایه گذاری خارجی 9.3 میلیارد دلار و میزان سرمایه گذاری ترکیه در خارج از کشور 3.7 میلیارد دلار بوده است. بدین ترتیب، میزان خالص سرمایه ورودی به ترکیه در طی دوره اخیر 5.6 میلیارد دلار اعلام شده است.

تصویب آیین نامه اجرایی قانون ورود و اقامت اتباع خارجی در امارات عربی متحده

هیات دولت امارات لایحه اجرایی ورود و اقامت اتباع خارجی را تصویب کرد .

شرایط خرید ملک برای اتباع خارجی در ونزوئلا

برای خرید املاک اعم از زمین و ساختمان در ونزوئلا توسط اتباع خارجی دو شرط اساسی به شرح زیر وجود دارد.

اهم تحولات اقتصادی ترکیه ( نیمه اول سال 2021)

اهم تحولات اقتصادی ترکیه در شش ماهه نخست سال 2021 به شرح زیر اعلام می‌گردد.

لغو محدودیت‌های ورود و خروج اتباع خارجی به ازبکستان

جمهوری ازبکستان اعلام کرد کلیه اتباع کشورهای با وضعیت زرد و قرمز از جمله اتباع کشورمان جهت ورود به ازبکستان، می‌توانند با ارائه گواهی عدم ابتلا به کرونا با اعتبار 72 ساعت قبل از سفر و هم‌چنین تکمیل فرم تعهدنامه قرنطینه خانگی از مرزهای هوایی و ریلی وارد این کشور شوند.

بازگشایی فرودگاههای بین المللی اربیل و سلیمانیه

فرودگاههای بین المللى اربیل و سلیمانیه از تاریخ 11 مرداد 1399 (اول اوت 2020) به روى مسافران خارجی باز شد.

قانون کار اتباع خارجی در ارمنستان

قانون کار اتباع خارجی در کشور ارمنستان به شرح پیوست ارائه می‌گردد

قانون کار اتباع خارجی در جمهوری قزاقستان

بر اساس مقررات جمهوری قزاقستان، کارگران خارجی در این کشور در موارد خاص نیاز به اخذ مجوز مناسب و ویزای کار دارد.بطور کلی در قزاقستان دو نوع مجوز کار وجود دارد: 1- اجازه اشتغال به کارگر خارجی 2- اجازه کارفرما برای جذب کار خارجی.

درآمد ارزی ارسالی از سوی اتباع هندی در خارج

شیوع جهانی کروناویروس طی ماه‌های اخیر آثار اقتصادی گسترده ای برجای گذارده و پیش بینی می‌شود که رکود اقتصادی ناشی از آن طی سال جاری ادامه داشته باشد. طبق برآورد صندوق بین المللی پول(IMF) اقتصاد جهانی به رغم رشد 2.9%+ در سال 2018، طی سال جاری روند نزولی خواهد داشت و احتمالا رشد اقتصادی 3%- را تجربه خواهد کرد. بجز هند و چین، اغلب دیگر اقتصادهای پیشرفته و نوظهور در سال 2020 رشد اقتصادی منفی خواهند داشت. از جمله آثار این رکود گسترده جهانی، کاهش درآمدهای ارسالی اتباع و نیروی کار مهاجر برای خانواده‌ها و کشورها خود (Remittances) می‌باشد که در ادامه بدان خواهیم پرداخت.