معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

پیش بینی زیمبابوه در خصوص افزایش صادرات مواد معدنی

به گزارش وزارت امورمالی و توسعه اقتصادی زیمبابوه، درآمد این کشور در سال گذشته از صادرات مواد معدنی حدود 7 میلیارد دلار بوده است.

اخبار اقتصادی قرقیزستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی قرقیزستان در نیمه نخست مرداد 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

درآمد زیمبابوه در حوزه معدن

مطابق ارزیابی‌های صورت گرفته با توجه به رونق بخش معدن، در آمد زیمبابوه در این حوزه در سال 2021، رکوردی جدید را ثبت کرده و از مرز 5 میلیون دلار فراتر رفت که دستاورد مهمی‌برای دولت این کشور در جمهوری دوم محسوب می‌گردد.

اخبار اقتصادی سنگال

مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی کشور سنگال در هفته سوم تیر ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

معادن و صنایع معدنی قزاقستان

در قزاقستان یکی از مهم‌ترین منابع رشد اقتصاد، استخراج معادن است. بیش از 5 هزار معدن در این کشور وجود دارد که ارزش آن‌ها چند تریلیون دلار برآورد می‌شود.

وضعیت اقتصادی آفریقای جنوبی در دوره کرونا

در دوره کرونا و پس از فرو رفتن کشور در قرنطینه سراسری از تاریخ 28 مارس 2020، آفریقای جنوبی یک وضعیت نامطلوب اقتصادی را تجربه کرد و تولید ناخالص داخلی این کشور در این دوران کاهش یافت. اما با وجود خروج کشور از وضعیت قرمز کرونایی و شروع دوباره کسب و کار، افت فعالیت های اقتصادی و کاهش رشد اقتصادی به سه ماهه چهارم سال سرایت خواهد کرد و شرایط اقتصادی در مجموع نامطلوب خواهد بود.

تاثیر شیوع ویروس کرونا بر کاهش صادرات ذغال سنگ اندونزی

نزدیک به یکسال است که شیوع ویروس کرونا (کووید -19) کره زمین را درگیر، اقتصاد دنیا را فلج و رشد اقتصادی کشورها را با اعداد منفی روبرو نموده است. اندونزی نیز بعنوان یکی از کشورهای  نوظهور و دارنده رتبه شانزدهم اقتصاد دنیا و اولین اقتصاد بزرگ منطقه جنوب شرق آسیا از آماج حملات این ویروس درامان نمانده و اقتصادش که طی یک دهه گذشته میانگین 5% رشد را ثبت نموده بود، در سال جاری با رشد منفی چند درصدی مواجه گشته است. در مدت همه‌گیری کووید-19 بخش های گردشگری، صنعت و معدن این کشور بیشترین خسارات و زیان‌ها را متحمل شدند. یکی از بخش های معدنی خسارت دیده، ذغال سنگ و صادرات آن است . محصول معدنی از مهمترین صادرات این کشور بشمار می‌رود و درآمد ارزی بسیار خوبی برای اندونزی دارد.