معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

استراتژی ملی حاکمیت غذایی سنگال

اجرای استراتژی ملی حاکمیت غذایی، که هدف آن تضمین خودکفایی در محصولات اصلی غذایی تا سال 2028 در سنگال است مبتنی بر داشتن یک بخش کشاورزی کارآمد با سازماندهی مناسب در همه حوزه‌ها ، استفاده از سیستم‌های تولید روزآمد، هم افزایی و بهره بردن از منابع مالی می‌باشد. علیرغم تلاش های انجام شده توسط دولت، سنگال همچنان به واردات جهت تامین نیازهای غذایی خود برای محصولات اساسی (برنج، ذرت، گندم، پیاز، سیب زمینی و غیره) وابسته است.

اخبار اقتصادی اتریش

گزیدۀ اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در نیمۀ اول آذر 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

وضعیت خودکفایی محصولات غذایی مهم در اتریش

طبق داده‌های ترازنامه‌های خودکفایی ادارۀ فدرال آمار اتریش، خودکفایی (نسبت مصرف به تولید) این کشور در محصولاتی مانند غلات، شیر، گوشت قرمز، سیب‌زمینی و تخم‌مرغ بالاست، اما در محصولاتی مانند میوه، سبزیجات و گوشت ماهی وابسته به واردات است.

آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در حوزه مشرقی افغانستان و تدابیر و اقدامات مقامات محل

همچنان در حال حاضر هزاران نفر از شهروندان حوزه مشرقی افغانستان به ویروس کرونا متبلا می‌باشند و میزان مرگ و میر نیز در این استان براساس گزارشات غیر رسمی‌که در صفحات اجتماعی و بخصوص فیسبوک منتشر می‌شود روند صعودی دارد. از سوی دیگر شهروندان ولایات حوزه مشرقی (ننگرهار، لغمان، کنر و نورستان) نیز مانند ساکنان سایر استان‌های افغانستان به دلیل فقر و تنگ دستی موضوع قرنطینه را به هیچ وجه مراعات نمی‌کنند و حتی برخی‌ها به وجود این ویروس هیچ باوری ندارد، در ادامه گزارشی از آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در شرق افغانستان ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی عراق (هفته دوم تیرماه 1399)

اهم اخبار اقتصادی عراق در هفته دوم تیرماه 1399 که در رسانه‌های این کشور منتشر شده به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

چشم انداز بخش کشاورزی قطر ، تولید و خودکفایی

دولت قطر اهمیت و توجه بسیار زیادی را نسبت به بخش کشاورزی دارد، زیرا که دستیابی به امنیت غذایی منوط به این بخش است ، از این رو سعی دارد تا با هدف رسیدن به بالاترین درصد ممکن از خودکفایی، از بخش کشاورزی حمایت و پشتیبانی نماید و بدین ترتیب یکی از مهمترین اولویت های دوحه در دوره جاری و آینده حمایت از این بخش است . از حدود دو سال قبل و از زمان اعمال تحریم های ( عربستان سعودی و همپیمانان آن ) علیه این کشور، تعداد شرکت های کشاورزی تاسیس شده در قطر به 164 شرکت جدید تولیدات کشاورزی رسیده است، در حالی که اخیراً شرکت مواد غذایی « حصاد » ( حصاد فود ) با همکاری اتاق بازرگانی قطر و وزارت شهرداری و محیط زیست، شرکتی تحت عنوان « محاصیل » جهت بازاریابی محصولات کشاورزی تاسیس و به ثبت رسانده است که هدف آن ارائه حمایت از کشاورزان داخلی از طریق بازاریابی تولیدات آنها و ارائه دیگر خدمات متنوع کشاورزی و افزایش کمیّت و کیفیت تولیدات داخلی، می‌باشد.