معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۷/۱۵- ۰۹:۱۹

اخبار اقتصادی جمهوری آذربایجان - نخجوان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری آذربایجان حوزه نخجوان در نیمه اول مهر ماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

برگزاری نمایشگاه فروش محصولات فعالین اقتصادی KOB-FEST

نمایشگاه معرفی و حمایت از فروش محصولات60  شرکت ریز و کوچک در شهر نخجوان تا 15 مهر ماه درحال برگزاری است. این نمایشگاه با حضور فئواد نجف‌لی، نماینده ویژه رئیس جمهور آذربایجان در نخجوان افتتاح و در ادامه، مسئولین و مقامات جمهوری خودمختار نخجوان از نمایشگاه بازدید به عمل آوردند.

https://nuhcixan.az/news/iqtisadiyyat/113292-naxcivanda-kob-fest-sergi-satis-yarmarkasi-kecirilir

 افزایش 57.3 درصدی KOB (تجارت کوچک و متوسطه) در نخجوان

 امسال در تاریخ 1 اکتبر تعداد تجار کوچک و متوسط در مقایسه با یک سال قبل 57.3  درصد افزایش داشته است. عباس اسماعیل اف معاون و سرپرست وزارت اقتصاد جمهوری خود مختار نخجوان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه و فروشKOB-FEST  در این ‌باره گفته است.  وی افزود: امروز اکثر فعالین اقتصادی در نخجوان تجار کوچک و متوسط هستند. آنها بیشتر در بخش تجارت، کشاورزی، ساخت و ساز، تولید، لوجستیک، صنایع، توریسم، اجتماعی، حمل و نقل و بخشهای دیگر فعالیت دارند. در تاریخ 1 اکتبر سالجاری در جمهوری خود مختار نخجوان 19729 فعال اقتصادی کوچک و 91 فعال اقتصاد متوسط وجود دارد.

 https://nuhcixan.az/news/iqtisadiyyat/113299-naxcivanda-kob-subyektlerinin-sayi-bu-il-57-artib

شروع به کار دهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو

دهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو، به همت وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان، روز ۲ اکتبر در مرکز نمایشگاهی باکو افتتاح شد. آذرتاج گزارش می‌دهد که در مراسم افتتاحیه قطعاتی از موسیقی ملی نواخته شد. انار رضایف، رئیس اتحادیه نویسندگان آذربایجان و نویسنده مشهور، در این مراسم با تأکید بر اهمیت این رویداد، آن را جشن بزرگی برای دوستداران کتاب دانست. وی گفت: کتاب همیشه زنده خواهد ماند و ما را زنده نگه خواهد داشت.

این نمایشگاه به مناسبت پانصدمین سالگرد  تولد محمد فضولی، شاعر و متفکر بزرگ آذربایجانی (۱۴۹۴-۱۵۵۶) اختصاص یافته است. در این نمایشگاه ۵۶ مؤسسه خارجی از ۱۸ کشور جهان و ۱۱۰ ناشر و مؤسسه مرتبط با چاپ و نشر از جمهوری آذربایجان شرکت می‌‌کنند.

https://azertag.az/xeber/x_baki_beynelxalq_kitab_sergisi_fealiyyete_baslayib-3208598

تمدید مدت زمان اعمال محدودیت‌های قرنطینه‌ای ویژه در جمهوری آذربایجان

به گزارش خبرگزاری اوخوآذ؛ علی اسدوف، نخست وزیر آذربایجان، با امضاء فرمانی، مدت زمان اعمال محدودیت‌های قرنطینه‌ای در سراسر مرزهای زمینی کشور آذربایجان را ـ از جمله مرزهای زمینی جمهوری آذربایجان با کشورمان ـ، تا ساعت 6 صبح روز اول ژانویه 2025 (12 دی ماه 1403) تمدید کرد. لازم به ذکر است که پیش از این، مدت زمان این محدودیت‌ها تا اول اکتبر 2024 (10 مهر 1403 ) تعیین شده بود.

https://oxu.az/cemiyyet/azerbaycanda-xususi-karantin-rejiminin-muddeti-uzadildi

اختصاص یک میلیون و پانصد هزار منات تسهیلات در نخجوان به کارآفرینان فعال

تارنمای آذر تاج گزارش داد کارآفرینان نخجوان در هشتم ماه نخست سال جاری، برای اجرای 30 پروژه خود از اعتبارات ویژه صندوق توسعه کارآفرینی بهره‌مند شدند. در مجموع 1.5 میلیون منات وام ترجیحی توسط صندوق توسعه کارآفرینی برای تامین مالی پروژه‌های کارآفرینان تخصیص داده شده است. واحدهای تجاری که از این وام بهره‌مند می‌شوند، در زمینه‌های مختلف اقتصادی مانند صنعت، گردشگری، کشاورزی، آبزی پروری، در قلمرو جمهوری خودمختار فعالیت می‌کنند. در نتیجه اجرای این پروژه‌ها، 41 شغل جدید را ایجاد می‌کند. لازم به ذکر است که از فوریه 2023، سازوکار اعتباری امتیازی صندوق توسعه کارآفرینی، واحدهای تجاری فعال در نخجوان را تحت پوشش قرار می دهد.

https://azertag.az/xeber/naxchivanda_fealiyyet_gosteren_sahibkarlara_15_milyon_manat_guzestli_kredit_ayrilib-3196418

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما