معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۶/۳۱- ۱۰:۱۸

اخبار اقتصادی نامیبیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور نامیبیا در هفته چهارم شهریور ماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

تقویت روابط انرژی و همکاری در زمینه هیدروژن میان اتحادیه اروپا و نامیبیا

خانم کادری سیمسون، رئیس کمیسیون انرژی اتحادیه اروپا در نشست جهانی هیدروژن آفریقا که هفته گذشته در شهر ویندهوک پایتخت نامیبیا برگزار شد، از کمک 25 میلیون یورویی (494.6 میلیون دلارنامیبیایی) جهت سرمایه گذاری‌های زیرساختی در حمایت از دستور کار هیدروژن سبز نامیبیا خبر داد.

دو قرارداد مشارکتی، پروژه اتحادیه اروپا و مشارکت نهادی در زیرساخت‌های کیفی بین وزارت فدرال امور اقتصادی و اقدام اقلیمی آلمان و وزارت صنعت و تجارت نامیبیا در زمینه زیرساخت‌های کیفیت هیدروژن سبز نیز امضا شد علاوه بر اینکه حمایت از برنامه هیدروژن سبز نامیبیا توسط دولت هلند اعلام شد.

او توضیح داد که اولین برنامه شامل حمایت اتحادیه اروپا از صندوق های سرمایه گذاری هیدروژن سبز نامیبیا و آفریقای جنوبی است. حمایت ما در مجموع 50 میلیون یورو است. این سرمایه‌گذاری به‌ویژه پروژه‌های بخش خصوصی را در سراسر زنجیره ارزش هیدروژن، مانند تولید، حمل‌ونقل و ذخیره‌سازی و همچنین صنایع پایین دستی را مورد هدف قرار خواهد داد.

علاوه بر این، اتحادیه اروپا - همراه با آلمان - یک پنجره کشوری برای نامیبیا برای برنامه اتحادیه اروپا به مبلغ 2.7 میلیون یورو امضا نمودند.

یک توافقنامه کمک مالی برای حمایت از برنامه هیدروژن سبز نامیبیا به مبلغ 1.2 میلیون یورو نیز امضا شد.

از طریق برنامه هیدروژن سبز نامیبیا، هلند مفتخر است که در ابتکاراتی سرمایه گذاری می‌کند که یک چارچوب نظارتی امن برای تولید هیدروژن سبز در نامیبیا ایجاد می‌کند. این شامل مشارکت در چهار رکن است: عرضه و تقاضا، ریسک زدایی، ظرفیت سازی و ایجاد اکوسیستم و همکاری تجاری می‌باشد.

منبع: روزنامه نامیبیان سان/ مجله ریپابلیکن ص 1

آمادگی سازمان بنادر نامیبیا  برای تحویل ترمینال کانتینری جدید

ترمینال کانتینری جدید که با هزینه 4 میلیارد دلار نامیبیا ساخته شده است، از اول اکتبر توسط ترمینال سرمایه گذاری نامیبیا مدیریت می‌شود. ترمینال سرمایه گذاری نامیبیا یک شرکت تابعه تازه تاسیس ترمینال اینوستمنت لیمیتد (TIL) مستقر در ژنو است که در سال 2022 امتیاز بهره برداری از ترمینال را دریافت کرد.

سازمان بنادر نامیبیا  و شرکت سرمایه گذاری ترمینال دیروز اعلام کردند که این واگذاری نه تنها نشان دهنده آغاز عملیات شرکت فوق الذکر است، بلکه زمینه را برای توسعه بندر آینده فراهم می‌کند که برای جوامع محلی و بین المللی کشتیرانی مفید خواهد بود.

تصمیم برون سپاری ترمینال کانتینری پس از ارزیابی سطح استفاده از آن در مدت کوتاهی پس از پایان ساخت و افتتاح آن در سال 2019 اتخاذ شد. بیانیه مشترک صادر شده توسط شرکا بیان می‌کند که واگذاری نشان دهنده آغاز بهبودهای عملیاتی اساسی در ترمینال است.

منبع: روزنامه نیو ارا ص 3

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما